Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 20 knops klubben
-
20 knops klubben
Publicerad av pure på 8 oktober, 2005 vid 17:42Tog mitt första kliv in i en ny värld: 20.8 knop.
Det kanske inte är mycket för er speed gurus men
det känns jäligt gutt. Att inte använda fotstropparna
i 20 knop var ett problem så jag tvingade mig att
lära mig det idag. Ville bara dela med mig av min glädje..näpps nu ska det drickas öl o se på fotboll
hadegött
jester svarade 19 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Kul å höra nu e de bara att krokai ock skota hem sen seglar du i 30 knop
-
Knatte
Gäst8 oktober, 2005 vid 19:17Gött!
Någonstans måste man börja i jakten på 30+ knop.. -
Grattis, nu har du fattat vad det handlar om. Speedsurfing.com handlar om i första hand att själv förbättra sina egna resultat och succesivt lära sig…..välkommen till oss hastighetsdårar!
-
Gratulerar!
En sak som jag såg på din utskrift är att du inte följt rekommendationerna på GPS-speedsurfing för uträkningen av speed data. För att det skall bli mer likt vanlig speedsegling med ”runs” så skall man välja lite alternativ för uträkningen av speed data. Tex så skall man välja ”only one best per run”. Då att man bara får en toppnotering per run, annars kan det bli så att man får ett antal bästa 2sec efter varandra under en och samma ”run”. Varje run avskils i mjukvaran av att man vänder rikting. -
Svar till:
Gratulerar!
En sak som jag såg på din utskrift är att du inte följt rekommendationerna på GPS-speedsurfing för uträkningen av speed data. För att det skall bli mer likt vanlig speedsegling med ”runs” så skall man välja lite alternativ för uträkningen av speed data. Tex så skall man välja ”only one best per run”. Då att man bara får en toppnotering per run, annars kan det bli så att man får ett antal bästa 2sec efter varandra under en och samma ”run”. Varje run avskils i mjukvaran av att man vänder rikting.[/ QUOTE ]
Tack för tipset. Finns det föresten något bra sätt att rensa bort alla spikes acceleration mer än 1 m/s2. Det tar ju en stund att ta bort en i taget. Är ju nybörjare så jag ligger i vattnet en del och då tappar gpsen täckning så många spikes blir det
-
Tanken är inte att man skall ta bort alla punkter med mer än 1m/s2. I starten tex kan man lätt komma upp detta och det är inget fel. Vid full fart däremot så är det inte troligt att man kan ha så hög acceleration (skulle krävas en väldigt kraftig vindby) och då är det något fel på mätpunkten. Om du klickar på hastigheten i data-tabellen så kommer dem att rangordnas i nedstigande hastighet och då kan du se om de högsta hastigheterna har hög acceleration och det är i så fall ngt fel där.
Ett annat sätt är att spela upp data och titta på hastighets grafen samtidigt, där ser man lätt om det blivit ngt konstigt när du ligger i vattnet. Spelar man med upp med tex x10 så behöäver det inte ta så lång tid.
Har man GPS’en högt på överarmen så är det sällan den kommer under vattnet tycker jag och det blir inga problem med spikar. -
oo, vad sägs om en ny speedliga, utan stroppar! mindre material, mera guts!
-
Svar till:
oo, vad sägs om en ny speedliga, utan stroppar! mindre material, mera guts!
[/ QUOTE ]
Jag körde utan hängseletampar i 30+ knop. räknas det? Iofs krokades jag ur av misstag när toppfarten redan var nådd, men ändå…
Men kul att mer o mer folk insett tjusningen med GPS. Är ju framförallt sig själv man tävlar mot. Och som någon nämde så är det viktigt att ”montera” GPSen högt upp. Sen jag bytte till att fästa den på acelbandet på flytvästen och överarmen har jag inte behövt städa spikar i någon större utsträckning.
Logga in för att svara.