Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 2004 års hemvideo – Nomineringar
-
sorry alla andra era filmer har varit grymma men fan en kul liten film knäckte sönder allt motsånd och en omröstning borde egentligen vara överflödig…
-
fixxa in lite mer nomineringar så kör vi en omröstning sen…
-
Har försökt att hitta en skön film från norrmännen som var i höstas. Det var ruggiga vågor som jag minns det. Kanske kan någon annan hjälpa mig hitta den…
-
Knatte
Gäst4 januari, 2005 vid 19:53Det handlar ju om två filmer:
– Drak-Glenns headcam film från -99.
Det var ju denna filmen som förändrade mitt syn på surffilmer och som startade upp mitt sug efter att filma från brädan.Frippe 75 “en liten film” som är grym på sitt sätt. Det är denna filmen, som mina icke surfande polare blir mest impade av..
-
Ahh…. bra initiativ!
Måste säga att det finns 5-6 stycken filmer i år som är riktigt bra, tyvärr ser det ut som de får stryk av filmer med …….HEADCAM!
Det lyfter så oerhört mycket så röstningen känns nästa orättvis, jag är övertygad att “En kul liten film” plockar det här, inte pågrund av att den är extrem på något sett utan för den helt enkelt är filmad i det rätta elementet,
man får verkligen följa med där ute bland vågorna, det är den första och enda filmen hitintills man fått göra det med, att jämföra den med min freeride film känns nästan fel, en annan kategori av film så att säga, bra jobbat grabbar…Annars tycker jag filmen som finns på C.Cs hemsida är helt underbar, “Augusti 2004” (osäker på namnet), den med U2 låten till och som är filmad i Lejet, hm var inte Alphaphoto med på något hörn, den ser jag nog minst en gång i veckan
Norrmännen levererar feta filmer, i höstas kom det kom två filmer vid samma tillfälle, film nummer 2, “Surfsession 2” var GRYM!, filmad från Jären Stavangersvar, den var mäktig, vågornas höjd gjorde att den blev nominerad direkt….
Tyvärr sitter jag inte på jobbet (alla filmer sparade där ) så jag kommer inte på fler…..JO!, Rambos film från Brelanda, den med Lill-babs låten, haha f-n vad jag skrattade, den får en röst för att den är så klockrent redigerad.
Ber att få återkomma med vinnarbidraget 2005
//Glenn
-
Har vi inte glömt bort Ian’s och Nikkes fiskebäcks-ghetto-filmer? Tycker dom är riktigt klockrena!!
11 och 18 december och kör i shorts, o spar dessutom inte på freestyleandet!! Klockrent!Keep up tha GREAT work!
Gurra’s “The Varberg Dance” är väl också en het kandidat, mycket action i den , massa bakåtförsök (utan utrustning) -
Förutom mina egna filmer som alltid håller hög kvalité (i dubbel bemärkelse) så tycker jag att Headcam2004 filmen tar priset. Den kan ge dem som inte windsurfar en liten liten aning om den fantastiska känslan!
Hoppas att 2005 leverear ännu fler fantastiska amatörfilmer -
japp börjes filmer är intet att förglömma. Nominerar Dogge 2004-05-07. bra fart på den filmen! är ftp:n uppe? här kommer adressen iallfall..
ftp://ftp.steffo.nu/Vindsurf/GoodStuff/surf%205.3%20dogge%207_5_04%20redigerat%20wm%20HQ.wmv
-
Headcam var bra men jag tycker att normännens Surfsession 2 från Jären Stavanger bräcker den, http://www.renrefleks.com/film.htm.
Otroligt snyggt gjord och sedan vilka vågor och vågridning!
De där killarna verkar ha koll på de flesta actionsporter. Kolla hemsidan… -
Tjena
Kul inlägg!
Superballt att folk filmar så mkt själv.
Jag tycker renrefleks filmer slår de andra med hästlängder.
Vilka vågor – kan knappt tro att det är i norge -
Augusti2004 får min röst (nominering ). Bäst musik och duktiga surfare, var det inte t o m en longboard-snubbe med i den filmen, väl värd ett extra plus.
-
Jag vill minnas att jag tankade hem den från FTP:n men den ligger väl nere nu så
-
jodå, fler “långfilmer” producerades förra året…
Logga in för att svara.