Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 2004 twintip?
-
2004 twintip?
Publicerad av anonym-anvandare på 18 augusti, 2003 vid 13:22Hur är den? nån som provat.. finns det nån artikel eller bild på eländet..?
sirfer
anonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
I nya SP news finns det… Har du inte fått den hemskickad så kan du ladda hem den från deras sida.. Kanske redan ligger bland brädor där, vad vet jag!
-
Har en ny TT90 (akrylvarianten) men inte testat den ännu. Den väger 5,8 kg med måtten 246,5×60 ungefär. Mer skillnader mot -03 är att den har kanter som är avfasade. Brädan har en blank finish ungefär som Naish.
Mattias -
Har äntligen fått min nu… 105:an provkörde den i fredags nere i Helsingborg blåste väl 5.0 ungefär jag hade 5.7 Det är den skönaste bräda jag kört.. var ute och lekte bakom de stora båtarna i farleden, jävligt turbulent vatten efter dom.. som att surfa i en fors nästan.. men kul med lite små ramper.. hade tyvärr bara möjlighet att köra på fredagen men mitt stora smil varar fortfarande.. Jag tyckte den var väldigt lätthanterlig och har ett riktigt bra pop.. sen väger den ju nada..! Utseendefrågan är väl också ett stort plus om man gillar att titta på sin bräda när man surfar. Lite idiotiskt dock men den ser rätt radikal ut med den tunna färgen..
-
Fick tillfälle att testa min nya TT90 -04 i lördags på Klitmöllersjön. Körde mest 5,7 vilket kändes lagom. Den är minst lika extremt lätthoppad och kul som förgångaren. Fick intrycket att 04:an är lite stabilare trickplattform. Tycker också att den faktiskt spinner bättre baklänges än 03:an, dvs. lättare att stå kvar även om man inte har perfekt balans – kanske beror det på kanterna eller något mera bredd. Skulle tippa på att 04:an tar något större segel än 03:an. Klarade också min första Grubby på premiärturen – kanske var det tack vare nya brädan:-) Återstår att se hur den funkar i vågigare förhållanden som 03:an klarade bra.
Mattias
Logga in för att svara.