Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 2005 (NP) Monoshorty /västhuva.
-
2005 (NP) Monoshorty /västhuva.
Publicerad av matsb på 20 augusti, 2004 vid 15:50Mors,
Snart höst tjohooo…
Står i valet ch kvalet om man ska inhandla sig väst med huva eller kanske en Monoshorty på (1mm)?
Vet att Nisse P har en på 0.5 mm ….??Något som har erfarenheter av dessa?
Vilken strl. kör ni på väger själv 79 kg och är runt 180 cm, tanken är att ha den innanför dräkten …hade
matsmatsb svarade 20 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
jag använder både och, klockrent när det är som kallast.
jag är lika lång som dej emn väger cirka 10 kilo mindre och har M. Sitter som en smäck! -
både och oj, låter som minusgrader….;-)
Vilket märken på väst huva kör du på ?
Och monoshortyn..???hade gött
mats -
Lika bra att köra med en sommardräkt under en semidry dräkt istället så räcker det med vanlig huva när det är som värst.
-
Nja skulle jag klämma in min kortärmade under semin…
Tror att det blir lite att ta i…
5 + 2 = 7 ==>> dykardräkt…semin + väst med huva tror jag är OK!!
Och semin + monoshorty (1mm eller 0.5 mm)Ps. nu ska jag också erkänna att jag skulle inte få på mig 2 dräkter alldeles för bra passform…;-)
mats
-
kör med np’s väst å den är skit go å så har jag ddeeras handskar när det är skit kallt så tar jag även underställ under…
-
hej erik,
Gott att höra, men vad väger du och hur lång är du …
Och vilken strl kör du och kör du den under dräkten…?hade
mats -
jag väger cirkus 70 och är 182… på dräkt har jag MT och på västen har jag M och jag har den under dräkten… man tror inte den är så varm men det är stoor skillnad…
-
Jag har en NP-väst strl L. 180 lång och 83 muskulösa kilo. Sitter bra och håller en varm.
//Jörgen
-
härligt nu har man fått en liten hint om vilken strl. som man ska satsa på…
Såg att NP har släppt lite info om 2005 års dräkter och huvor och annat lul lul…
hade
mats -
tjena igen.
allt mitt neopren är från NP.
jo det är typ minusgrder när man kör med både och. typ precis före och precis efter det att isen har gått upp.
skulle jag bara köpa en skulle det utan tvekan bli västhuvan.
Logga in för att svara.