Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 2006 Cabrinha CrossBow ?
-
2006 Cabrinha CrossBow ?
Publicerad av anonym-anvandare på 17 juni, 2005 vid 14:17mrmille svarade 19 år, 10 månader sedan 13 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
sjukt ful tycker jag ..se muppig ut somäfan o jefla massa linor o mög
-
kan alltid använda gamla drakar då.. sen får man väl tillverka själv
-
Har lite bilder på prototyper av North och Flexifoil snowkites 2006 från Geilo!
Men de va coolare än denn där. Är inte de en bild på Takoons.
Peter
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
Nä, helt fel
Jädra nice bild, rätt lik mig för ett par år sen faktiskt
-
Tog den här bilden i Vietnam i februari när vi träffa Cabrinas designers.
-
bakåtsträvare… Har vindsurfat i drygt 20 år (ja, jag är gubbe) och materialet är RÄTT mycket numera. Har bara kitat i 3 år men dagens prylar är ju sjukt dåliga ur ett användarperspektiv, all utveckling kan bara bli till det bättre.
-
Jag har oxå v-surfat i dryga 20 år, och är INTE gubbe… (28 år, började när jag var 6 år). Visst, utveckling är bra och det är jag för. MEN, v-surf, surf, och framförallt kite handlar om attityd och style… det får inte se lamt ut för då försvinner ”the core”….
Fritt översatt citerar jag Jim Carry: ”Det är bara fula människor som hävdar att skönhet kommer inifrån…”
Dom som hållt på med kite under en tid och fortfarande är sopor och aldrig blir duktigare är dom som inte bryr sig om hur det ser ut när som kitar, dom som saknar attityd och style.Och snälla du, innan du börjar hugga tillbaka på detta inlägg, fundera på om du har tyskbyxor, solbrillor när du är på vattnet, gör endast onefoot, tabletop och har alla gadgets som går att få tag på, då är det dej jag har skrivit om!
-
Precis som det skulle vara fult med Old School trick. Passa dig alltså !!! För en fet deadman eller stylish tabletoop är inte att förakta.
-
den är sjukt ful!! Men jag tror att vi flyger en hybrid LEI med bridles i framtiden, framförallt i lättvind. En 5:e lina är en bridle som ge stöd åt en tunn LE. Cabrinha Contra, Naish Raven och WIndWing mf visar att en bridle kan stödja vingen och ge bättre flyg egenskaper.
Vi är vid v-surf utvecklingskurva ung. 1984…TW
-
Jag håller med om att vi är i början av utvecklingen och det kommer förmodligen hända drastiska saker innan utvecklingen mattas av… Men bridles känns ju som nåt man helst kan va utan… Den formen på kite har jag sett nån annansans, för ett tag sen, så det är väl inte helt nytt…. men det verkar ju inte som det har slagit igenom…
Logga in för att svara.