Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2006års premiär avklarad

  • 2006års premiär avklarad

    Publicerad av donpedro på 11 januari, 2006 vid 17:30

    Äntligen har det nya surfåret invigts! Lite kyligt om tårna, framförallt efter surfet vi ombyte men annars helt OK kylighets mässigt. Fina förhållanden i kärringviken med bra tryck i 5,4 och stundtals en del fina vågor som bröt i otroligt långa lines.

    Några bilder med aldeles fantastiskt dålig kvalitet men iaf bildbevis.

    highflyer svarade 18 år, 8 månader sedan 15 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • jps

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 18:52

    Kul att se att det finns några Stockholmare med vikingablod i ådrorna:-)

    Själv har jag inte riktigt kommit över den mentala spärren att surfa när det är snö och is ute…

  • tomasn

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 19:07

    Hmm, det ser ju inte helt rätt ut med surfgrejerna i snön! Hur kallt var det då? Fingrarna? Kunde man segla utan o lida?

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    11 januari, 2006 vid 19:21

    Gött å se sucker!!!

    Hade oxå min premiär idag, vill inte påstå att förhållandena var speciellt brutala vare sig vind eller väder..men jag måste erkänna att jag har aldrig frysit så jävligt som jag lyckades göra idag, trodde fingrarna skulle ramla av, visste fan inte vart jag skulle ta vägen under 5mins gedigen smärta, haha.
    Sug pung för vintersurf!!!!

  • donpedro

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 19:25

    De va väl ungefär 2 grader i luften det blir iof bra mycket kallare med vindkyleeffekt, men det var absolut inga problems att segla, va ute på vattnet cirka 3 timmar, gick upp och skakade lite på fötterna nån gång men det var absolut inget lidande. Visserligen kändes det rätt rejält när man plumsade så de e klart man fegade lite men ett par simmturer blev det iaf. Måste slå ett hårt slag för DaKine CM helt fantastiska hanskar(försöker inte göra reklam vill bara ha mer sällskap på vattnet) ingen kramp, inte alls kalla och orken sitter kvar nästan lika länge som att köra utan hanskar.

    Det jobbigaste och kallaste var att byta om när vi var färdigsurfade, shit va fötterna blev kalla. Efter nån timme med full värme i bilen började känseln komma tillbaka.

  • jps

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 19:26

    Hur länge klarade ni av att hålla på utan att förfrysa vitala delar av kroppen? 😉

  • sode

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 19:36

    Hatten av, grabbar…

  • pripps

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 20:33

    modigt tycker jag !!!!!

  • jeppepeppe

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 21:11
    donpedro wrote:
    Måste slå ett hårt slag för DaKine CM helt fantastiska hanskar(försöker inte göra reklam vill bara ha mer sällskap på vattnet) ingen kramp, inte alls kalla och orken sitter kvar nästan lika länge som att köra utan hanskar.
    QUOTE]

    Håller helt med dig! Förra hösten (2004) försökte jag med det mesta, diskhandskar, biltemas, öppna vantar, men det mesta var riktigt dåligt! Gav det inte kramp så frös man, och frös man inte fick man kramp!

    Inhandlade ett par CWM och de är riktigt bra!

  • hstrom

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 22:02
    donpedro wrote:
    Efter nån timme med full värme i bilen började känseln komma tillbaka.

    Hmm… hjältemod eller idioti…. gränsen e väl hårfin… hehe

    Faan va man längtar till våren….

  • rasmus_w

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 22:13
    hstrom wrote:
    Hmm… hjältemod eller idioti…. gränsen e väl hårfin… hehe

    Faan va man längtar till våren….

    Äh, det funkade ju fint, med undantag för att jag blev lite mer trött i armarna än Petter. Sen går det att hålla fötterna hyfsat varma. Jag hade ett sånt där sittunderlag som jag stod på, det gjorde stor skillnad, och innan jag sate på mig strumpor och skor hällde jag hett vatten på dem. Nästa gång ska jag ta med mig ett par tjockare strumpor så blir det nog bra.

  • sirjohnirie

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 22:23

    Don Pedro din galning!! Tog iofs premiaren 9e jan forra aret utan CVM men anda..Sjalv softar jag lite efter dagens morgonsurf i florionapolis, sodra brasilien. Vi klev upp 05.30 imorse och var i vattnet vid soluppgang. 4-6fot glassy vagor och 3pers i vattnet..ska forsoka posta lite bilder snart. 30c i luft och 25 i vattnet, lite behagligare an bitchbay=) Rippa pa sa joinar jag i mars!
    /sirjohn

  • bonasurf

    Medlem
    12 januari, 2006 vid 16:18

    Tummen upp!!

  • hakman

    Medlem
    12 januari, 2006 vid 16:28

    Hehe, det såg skönt ut. Några fina små vågor kunde man ju skymta på bilderna, men i kontrasten till snön blev det lite sjukt.

    Nice jobb.

  • bergelin

    Medlem
    12 januari, 2006 vid 17:00

    Stabilt.. var på väg ut men såg isen.. då åkte jag hem.. är man mes så är man! ;o)

  • imported_macts

    Medlem
    13 januari, 2006 vid 08:56

    Respect gubbs!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2006års premiär avklarad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.