-
2010 Ford Transit Connect: Erfarenhet?
Här i USA kommer Ford nu entligen med en mer smidigare buss än sina econolines (aka porrslott on wheels…) nämligen den Ford Transit Connect (http://www.fordvehicles.com/transitconnect/).
Jag är intresserat i den, men eftersom den är ny i USA och modellen har funnits mycket länge i EU/Sverige, så skulle jag gärna vill höra er erfarenhet om bilen.
I USA kommer den endast att finas i lång axelavstånd och högt tak (vilket är ju bra) och endast med 2.0L bensin motor (vilket är skit, eftersom diesel hadde varit mera ekonomiskt, men US o diesel är som eld o vatten…).
Sedan kommer den att finns i 2 varianter: skåp (2 sätte) eller person (4:a eller 5 sätte). Eftersom jag har fru och 2 barn är 5 sätteren den ända modellen jag är intresserat i, särskild eftersom den har bra mycket mer extra “creature comforts” som farthållare, A-C, CD, MP3, central lås, etc etc.
Min idee är att montera ur 5:e sätte så att segel, mast o boom få plats på längden där, och att ha mina bägge brädor mot taket med nosen i facket ovanför framrutan och “fins up”.
Log in to reply.