Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 2010 godis från OPC
-
2010 godis från OPC
Publicerad av budda på 24 januari, 2010 vid 15:41Dessa Finnes som 53. 50. 47 och 44
http://www.opc-windsurf.com/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=68imported_macts svarade 15 år sedan 8 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Har aldrig hört talas om märket….men dom såg ju fina ut!
-
Sista bilden…
Shape by Obelix, Asterix tjocka kompis? Vad fan hände? -
mahi;596108 wrote:Sista bilden…
Shape by Obelix, Asterix tjocka kompis? Vad fan hände?Tja, formen är som en bautasten och Obelix fick ju en j-a fart på dom. Så helt fel kan det inte vara. Får hoppas att vikten inte är lika inspirerad av bautastenrna. :smirk:
-
53, 50, 47 osv hmm vilken brädtillverkare har de storlekarna:wink: gissar att de är för korta med 228 cm, iaf när det är choppigt.. Daniel!! ta det säkra före det osäkra mao=carbonart i rosa färg så du inte blandar ihop dem med alla andra i TT;)
-
P Malmkvist;596170 wrote:53, 50, 47 osv hmm vilken brädtillverkare har de storlekarna:wink: gissar att de är för korta med 228 cm, iaf när det är choppigt.. Daniel!! ta det säkra före det osäkra mao=carbonart i rosa färg så du inte blandar ihop dem med alla andra i TT;)
Njae Petter, idén med att ha en annan färg på sina Carbon Art brädor i TT är redan tagen… Kanske illgrön kunde vara en idé dock om man vill vara unik
-
mahi;596108 wrote:Sista bilden…
Shape by Obelix, Asterix tjocka kompis? Vad fan hände?😀
Det *kan* ju stå Oberli oxå (OPC = Oberli Proto Concept). Men det är ju roligare med Obelix.. 🙂
-
tobhed;596173 wrote:Njae Petter, idén med att ha en annan färg på sina Carbon Art brädor i TT är redan tagen… Kanske illgrön kunde vara en idé dock om man vill vara unik
En illgrön 53a har jag redan mentalt bes. den är så ful att den är cool
-
P Malmkvist;596170 wrote:53, 50, 47 osv hmm vilken brädtillverkare har de storlekarna:wink: gissar att de är för korta med 228 cm, iaf när det är choppigt.. Daniel!! ta det säkra före det osäkra mao=carbonart i rosa färg så du inte blandar ihop dem med alla andra i TT;)
Petter. Det är inte längden som är viktigast när det är choppigt. Det är formen. kolla HTS, dessa är 230. och vad jag förstår så är dessa ok i choppen med, och den är faktisk bara 2 cm längre..
-
Håller med Budda! En av dom brädor som klarat av chopp bäst var min gamle HyperSonic på 227cm… Iofs så hade den brädan mer eller mindre en köl.. 🙂
Och hade inte jag fått tag i en beggad CA så hade jag utan tvekan skaffat en grön variant. Ap-coolt!
-
Knatte
Gäst30 januari, 2010 vid 16:21MacTS;596081 wrote:Har aldrig hört talas om märket….men dom såg ju fina ut!Japp! Kan ingen berätta lite mer om märket?? Min franska är inte så vass:smile:
-
Knatte;596761 wrote:Japp! Kan ingen berätta lite mer om märket?? Min franska är inte så vass:smile:
Håller med Knatte>skulle vara kul att höra lite mer.
-
Står ju inte så mycket, har funnits ganska länge men mest byggt på beställning. Nu finns det tydligen en ”färdigproducerat” linje. Snubben har byggt brädor för många Hi-tech märken genom åren.
Väldigt lika Carbon Art, men kortare vilket precis som Petter säger kan bli ett problem. Dock svindyra jmf med t.ex Carbon Art – tipset är därför att köpa Tbsurfs CA sp47 som finns till salu på Köp&sälj för ynka 8000:-. -
tobhed;596813 wrote:Står ju inte så mycket, har funnits ganska länge men mest byggt på beställning. Nu finns det tydligen en ”färdigproducerat” linje. Snubben har byggt brädor för många Hi-tech märken genom åren.
Väldigt lika Carbon Art, men kortare vilket precis som Petter säger kan bli ett problem. Dock svindyra jmf med t.ex Carbon Art – tipset är därför att köpa Tbsurfs CA sp47 som finns till salu på Köp&sälj för ynka 8000:-.Ja man undrar om TBsurf har blivit helt vild, 8 papp för sådan finbräda
-
P Malmkvist;596822 wrote:Ja man undrar om TBsurf har blivit helt vild, 8 papp för sådan finbräda
Äh. TB har ju pengar som gräs och vill nog hjälpa oss mindre bemedlade att få en dyrgrip till lågt pris:-)
-
MacTS;596828 wrote:Äh. TB har ju pengar som gräs och vill nog hjälpa oss mindre bemedlade att få en dyrgrip till lågt pris:-)
Köp den så kan vi trimma våra 47:or på fituna i vår..
Logga in för att svara.