Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 2010
-
Stor kille = stort segel… (väger 110+ kg). Kommer inte delta i någon slalom-cup, utan mer för att frisegla lite i tex Frillesås (mina föräldrar bor där).
-
Lite action bilder samt att det ser ut som Mica kör med (Nästa års NP) på tävling ni gubbar i NP stallet har ni någon inside på detta?
Slänger med en bild på MS och så bara för att retas.
North ser riktigt bra ut tycker jag. Severne får vara med ochså
Vete fan hur man ska stilla abstinensen i dryga 2 veckor till.
Det är ju inte några speed bilder direkt men man får ta vad man har.
Mvh
MickeÖ
Säljes MS 6,6 -
Stämmer att det är nya EVO III som kommer 2011, det fanns 238 olika anledningar till att de inte släppte dessa segel i år. Gissningsvis så kanske det hade varit knepigt att byta ut hela linjen EVO II bara 1 år efter det släpptes. Det positiva är ju att jag & Daniel inte behöver speciellt mycket tid att köra in oss på våra grejor i år – ni andra lär väl nästan vara i fatt till SM i TT…
-
Är det “säckigt” som gäller för EVO III 2011?? I mina amatör-R&D-ögon ser det inte så najs ut med dessa veck men det är väl iofs en stooor storlek som är på vattnet, 9.0 eller mer? Tydligen skillnad på den andre killen, UA-50 vad nu han har för trasa å kör me hehe!! Det ser något mer stabilt ut…..! Häng löst gott folk !!
-
MickeÖ;600978 wrote:Lite action bilder samt att det ser ut som Mica kör med (Nästa års NP) på tävling ni gubbar i NP stallet har ni någon inside på detta?
Slänger med en bild på MS och så bara för att retas.
North ser riktigt bra ut tycker jag. Severne får vara med ochså
Vete fan hur man ska stilla abstinensen i dryga 2 veckor till.
Det är ju inte några speed bilder direkt men man får ta vad man har.
Mvh
MickeÖ
Säljes MS 6,6Är det “säckigt” som gäller för EVO III 2011?? I mina amatör-R&D-ögon ser det inte så najs ut med dessa veck men det är väl iofs en stooor storlek som är på vattnet, 9.0 eller mer? Tydligen skillnad på den andre killen, US-50 vad nu han har för trasa å kör me hehe!! Det ser något mer stabilt ut…..!Nån som vet märket? Häng löst gott folk !!
-
Mer NP EVO III, men ser kanske lite mer färdigt ut med flashiga detaljer?
-
Evo III är redan färdiga, de används i värlscupen i år. Sen återstår det att se om de släpps nästa år eller ej
-
Hmm, Neil Pryde gör en Gaastra med uthalsprofilen. Intressant. Follow the leader?
-
Alla har gjort en “rip off” på ART väl? De kom väl runt -99 med sin “Total Twist” grej eller va den kallades?
-
Henrik Sköldengen var först av alla med detta när han jobbade på simmer. 1996 gjorde han, som han kallade demm, “hålsegel”. Så varken ART eller Gaastra var först… Utan Henrik Sköldengen… (Simmer) Tyvärr fick han inte utveckla det fullt ut… Han var en grym segeldesigner som var före sin tid och tyvärr inte är aktiv inom det längre!
Linus
-
Jag vill minnas att han inte tyckte att det gav några spårbara fördelar och att det var därför han lade ner “hålseglen”. Jag kan ha fel.
-
Den största fördelen jag ser med denna lösning är att lattan skyddas på detta sätt. Det kan ju vara en stor orsak till att även NP kör med det nästa år. Har ju gått lite lattor på väg upp och ner till vattnet…
Logga in för att svara.