Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 2010
-
Barry ringde och sa att han var tvungen att publicera lite “news” pga denna tråd på Surfzone Sweden… Mer info om TR-6: orna .Maui-Sails rules again ! http://www.mauisails.com/pdf.php?id=73
Thank U Barry
-
Min källa inom Severne avslöjar att Code Red-seglen blir banbrytande nästa år men “tyvärr” med ännu mer likt akterlikt som NP Evo II. Testkörs nu stenhårt i Västra Australien. Går snart i produktion för Teamseglare och presenteras i Jan-2010.
-
Nån som vet när 2010 års racesegel släpps, NP, Gaastra, North etc?
Flesta loft har redan släppt flesta övriga linjer. -
NP kör ju på med sina Evo II, North kommer med sina 2010:or nån gång efter års-skiftet som vanligt. Gaastra har jag ingen aning om.. 🙂
Rejs-prylar brukar “släpa” lite jmf med dom lite enklare seglen från samma loft.
-
mahi;590087 wrote:Nån som vet när 2010 års racesegel släpps, NP, Gaastra, North etc?
Flesta loft har redan släppt flesta övriga linjer.NP släpper sin pressrelease gällande sina race-segel först den 1/2
MauiSails är väl nu i December någongång annars är det väl som Jesper säger -
Vad det gäller Naish så är seglen tillverkade och släppta sedan några veckor. Tror de dyker upp i Sverige runt Lucia. I år har man gjort ganska stora förändringar, mer buk i nedre delen, större yta i toppen med lite “stepleech” utseende. Mera X166-duk av ännu bättre och lättare sort. (Det var ett jättelyft med denna duken från 08 till 09, seglen blev ett halvkilo lättare). 2010 kommer ny uthals design som är väldigt lätt samt nytt efterlängtat nedhalsblock. Detta gör att 7,8 väger under 5 kg. Ganska grymt!
http://www.naishsails.com/en/sails/stealth.html -
Oj.. Har ju glömt att “mitt” märke haft 2010 spikade sen ett tag tillbaka. Seglet har fått lite mer power genom lite kortare mast, och längre bom. Anders mummlade nåt om att få ytterligare lite mer profil över bommen. Jag kommer dock köra vidare på mina 2009 nästa år. (och ja, schakrute-mönstret är tokfult)
-
tobhed;590122 wrote:Mer TR6
gulp… jisses vad fina dom blev :laugh:
-
Snyyyyggt!
Challenger Aero seglen ser riktigt snabba ut 😉Bringdal är grym på segeldesign!
[IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=51146&stc=1&d=1259240092[/IMG]
Jester;590114 wrote:Oj.. Har ju glömt att “mitt” märke haft 2010 spikade sen ett tag tillbaka. Seglet har fått lite mer power genom lite kortare mast, och längre bom. Anders mummlade nåt om att få ytterligare lite mer profil över bommen. -
Däremot får jag intrycket att de väljer att inte köra vidare med 3DL, det verkar inte stå nåt om det på deras sida iaf. Kan det stämma?
-
tobhed;590122 wrote:Mer TR6
Blir tårögd över de nya seglen hehe !! Där hann du före Tobbe. Barry brukar inte hålla inne med bilder till Team East men men.
Tröskar du vidare med dina EVO II eller kommer du att surprisa oss alla?
-
Tror att 3dSystem blev för dyrt, med för liten förbättring…
-
Hänkö;590212 wrote:Blir tårögd över de nya seglen hehe !! Där hann du före Tobbe. Barry brukar inte hålla inne med bilder till Team East men men.
Tröskar du vidare med dina EVO II eller kommer du att surprisa oss alla?
Evo II Limited Edition, kommer bli helfräckt
Logga in för att svara.