Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 2011 simmer style wave sails
-
2011 simmer style wave sails
Publicerad av jarnet på 20 juli, 2010 vid 13:25doc svarade 14 år, 3 månader sedan 11 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Nice, var just inne och kikade – Black Tip verkar rejält omgjort (framstår som ett helt nytt segel) och de verkar ha finslipat en hel del detaljer på de övriga med lättare material och annat godis. Har personligen ett gott öga till Mission…
-
Jag tror de nya seglen från Simmer likväl från övriga tillverkare kommer utveckla seglingen enormt under nästa år.
C
-
CharlieB;621650 wrote:Jag tror de nya seglen från Simmer likväl från övriga tillverkare kommer utveckla seglingen enormt under nästa år.
C
Absolut! Med de nya seglen kommer jag äntligen kunna fixa den efterlängtade dubbel-spin-twist-loop-into-cheeseroll. Fantastiskt vad en justering av tjockleken på en latta kan göra! Köp, Köp,Köp!
-
ahh, inte mycket att tjafsa om. Blir väl en linje Icon som vanligt.
-
CharlieB;621650 wrote:Jag tror de nya seglen från Simmer likväl från övriga tillverkare kommer utveckla seglingen enormt under nästa år.
C
Intressant att höra dig säga – vad är det just du tänker på?
/Niklas
-
Ja du Masse nåt måste dom väl hitta på med Blacktip, när dom första kom till Surfers så blev dom ju tvungna att sy om en del på sitt eget loft för att ha nåt att visa upp.
Resten skickades tillbaka till Simmer med typ vändande bil.
Och en hel latta mindre måste väl ändå anses kvala in under rubriken “större renoveringsbehov”:D
Per -
Jag köpte ett 6.0 Blacktip 2010 för 2 månader sen, och är hel nöjd. Dock stämmer det att dom hade problem med något. För jag ville ha det förra hösten egentligen, men då hade de fått skicka tillbaka, tog ganska lång tid innan jag fick det sen.
-
Dala Lama;621879 wrote:Och en hel latta mindre måste väl ändå anses kvala in under rubriken “större renoveringsbehov”:D
PerHa, ha! Ja, det är det allt. Man måste väl se det som ett helt nytt segel med samma namn. Jag skulle dock gärna testa ett sådant där fyrlattat segel (Black Tip, IQ, Boxer, Fly å allt vad de heter).
-
6.0 med 4 lattor…..spontant känns det inte som ett segel med brett vindregister….dock mjukt. Någon som vet? Håller fortfarande på att leta efter ett segel som kompletterar mina ICON (<5.3) och som passar som största segel till min K86 (max 6.0). Någon med förslag? Vet någon om Duke 5.9 2010 funkar med Simmer SC6?
-
Jag hade ett compact förr ett par år sedan som var simmers förra fyrlattade freestylesegel. Det var väldigt mjukt och pumpvänligt och gick igång rätt tidigt. Överriggat var det dock ingen höjdare, men det var det ju inte meningen att det skulle vara heller. Funkade i alla fall fint att köra tills mitt crossover 5.7 gick igång (compactet var 6.6)…
-
Alltid kul med nya produkter, men det var den sämsta reklamvideo jag sett på länge. Kai är bättre på trummor än att presentera produkter 😉
Och vem tusan hade skrivit manuset?
Logga in för att svara.