Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2011-tråden

  • doc

    Medlem
    27 april, 2010 vid 19:29

    Nice!

    Är det thrustern?

  • tim-eriksson

    Medlem
    27 april, 2010 vid 19:33
    Doc;608757 wrote:
    Nice!

    Är det thrustern?

    naishsails-2011-2.jpg
    1.. 2.. och 3 !

  • ola-h

    Medlem
    27 april, 2010 vid 19:41
    adde;608746 wrote:
    Naish wave:
    IMG_8398.jpg

    Enhandstoppsvängarna verkar vara på modet. Jag tror jag får jobba lite mer på mina i år.

  • adde

    Medlem
    27 april, 2010 vid 19:54
    Doc;608757 wrote:
    Nice!

    Är det thrustern?

    Den frustande fursten på thrustern?

  • petter

    Medlem
    29 april, 2010 vid 05:38

    Carbon Art släppte sina 10/11 vågbrädor idag, tre helt omarbetade linjer:
    wave v, singel concave och wave thruster
    möjligt att få med thrusters på samtliga modeller

    Kombinera själv mellan 6 olika färger och 16 olika grafiska profiler varav
    följande fyra är speciellt framtagna för de nya för våglinjerna

    Dessutom förbättrad tillverkning och material så de ger TVÅ års garanti på vågbrädorna

    se mer på http://carbonartwindsurf.com/News/Wave-2010-11-New-Shapes-New-Graphics-2-Year-Warranty

  • mes

    Medlem
    29 april, 2010 vid 06:01
    Petter;609027 wrote:
    Carbon Art släppte sina 10/11 vågbrädor idag, tre helt omarbetade linjer

    http://carbonartwindsurf.com/News/Wave-2010-11-New-Shapes-New-Graphics-2-Year-Warranty

    Fi fan…ser ut som hemmabyggekludd…leve 80-talet.

  • emilvikingstrand

    Medlem
    29 april, 2010 vid 06:07
    mes;609032 wrote:
    Fi fan…ser ut som hemmabyggekludd…leve 80-talet.

    ha ha ha, håller med!

  • basse

    Medlem
    29 april, 2010 vid 09:08

    Ser ut att vara stora fenor va!?

    Tim.Eriksson;608761 wrote:
    naishsails-2011-2.jpg
    1.. 2.. och 3 !
  • larry

    Medlem
    29 april, 2010 vid 10:57

    3 is the magic number.

    Tror personligen mest på detta spår.

    Att sen justera storlek, flex och hur långt fram eller bak man monterar mitt fenan borde räcka. Att det sen går att köra brädan single fin är ju kanon.

    Men det är ju bra att man labbar me quad ett år så får man nog till en bra setup till kommande års trusterbrädor.

    //Skrivet av teoretiker utan praktisk erfarenhet

  • dr-masse

    Medlem
    29 april, 2010 vid 13:15

    tre är najs, just alternativet att kunna köra den som singel är ju väldigt bra.

    Dock – har svårt att se hur tre skulle kunna bli lika gosigt som två när det gäller den där sköna, lösa toppsvängen och den där sköna kvickheten när man ändrar svängen på vågen. De tre-fenade saker jag kört har haft rejält med grepp (vilket så klart har fördelar det med). Men har upplevt skillnaden i känsla mellan två och tre som större än den mellan en och två.

  • larry

    Medlem
    29 april, 2010 vid 13:34
    dr Masse;609127 wrote:
    tre är najs, just alternativet att kunna köra den som single är ju väldigt bra.

    Dock – har svårt att se hur tre skulle kunna bli lika gosigt som två när det gäller den där sköna, lösa toppsvängen och den där sköna kvickheten när man ändrar svängen på vågen. De tre-fenade saker jag kört har haft rejält med grepp (vilket så klart har fördelar det med). Men har upplevt skillnaden i känsla mellan två och tre som större än den mellan en och två.

    Som sagt spekulerar jag lite från mitt kontor, men jag gissar att man borde kunna gå ner rejält på mittfenan med trusters. Kollar man sizen på Robbys trusters borde det inte behövas så mycke centrumfena

  • ola-h

    Medlem
    29 april, 2010 vid 13:49

    Ja, tre med en lite bakfena långt fram kan nog bli rejält “löst”. Men samtidigt, ju längre fram man flyttar den “sammanlagda fentryckpunkten” desto större risk är det att bräda uppför sig lite udda rakt fram, speciellt innan man har fart. Redan på Starboards Quads finns en liten tendens till det och de har ändå ganska mycket bakfena. Inget jätteproblem, men trots allt en lite annorlunda känsla som vissa verkar vara känsliga för. Och med en större fena längre bak på en tri fin blir det lätt stelt, stelare än motsvarande quad.

    En renodlad twin är nog ändå den ultimata kompromissen om man vill ha max loosehet och ändå rätt OK rakframegenskaper.

    Jag håller dock på att rita lite på en tri fin som skall vara en vågig fsw ala Goya One. Snabb rocker, men aningens smalare i tailen än en typisk fsw. Å så tri fin på det. Single för vanlig känsla, 2+1 (små framfenor och kanske 18-21 bak) för grym höjdtagning även med större segel i onshore torö, typ, klassisk thruster för fart och driv i bra vågor och så “twin+trailer” (2 stora (13-16) fram och en liten bakfena som håller styr på det hela) för max loosehet i lekvågor.

    Du kanske vill vara testpilot, Larry? Det blir ju som en 2012:a redan nu, eller hur.

  • adde

    Medlem
    29 april, 2010 vid 14:51

    Singelthurster?

    http://godsavethewind.blogspot.com/2010/04/jp.html

    [IMG]http://4.bp.blogspot.com/_rWfKT3NX9Hc/S9fb64bBj3I/AAAAAAAACIw/06Hh7B_xj8s/s1600/0%2711%20thruster.JPG[/IMG]

  • dr-masse

    Medlem
    29 april, 2010 vid 14:51

    Det där låter högintressant, Ola. Larry – köp.

  • larry

    Medlem
    29 april, 2010 vid 16:51
    Ola H.;609135 wrote:
    Ja, tre med en lite bakfena långt fram kan nog bli rejält “löst”. Men samtidigt, ju längre fram man flyttar den “sammanlagda fentryckpunkten” desto större risk är det att bräda uppför sig lite udda rakt fram, speciellt innan man har fart. Redan på Starboards Quads finns en liten tendens till det och de har ändå ganska mycket bakfena. Inget jätteproblem, men trots allt en lite annorlunda känsla som vissa verkar vara känsliga för. Och med en större fena längre bak på en tri fin blir det lätt stelt, stelare än motsvarande quad.

    En renodlad twin är nog ändå den ultimata kompromissen om man vill ha max loosehet och ändå rätt OK rakframegenskaper.

    Jag håller dock på att rita lite på en tri fin som skall vara en vågig fsw ala Goya One. Snabb rocker, men aningens smalare i tailen än en typisk fsw. Å så tri fin på det. Single för vanlig känsla, 2+1 (små framfenor och kanske 18-21 bak) för grym höjdtagning även med större segel i onshore torö, typ, klassisk thruster för fart och driv i bra vågor och så “twin+trailer” (2 stora (13-16) fram och en liten bakfena som håller styr på det hela) för max loosehet i lekvågor.

    Du kanske vill vara testpilot, Larry? Det blir ju som en 2012:a redan nu, eller hur.

    Lockande.

Sida 3 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2011-tråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.