Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2011-tråden

• rrd

Medlem
    16 maj, 2010 vid 12:30

Ahhh, Cut Away, sååå sent 80-tal…

Allt kommer tillbaka, fast i lite nya förbättrade versioner.

• surfslusken

Medlem
    16 maj, 2010 vid 20:00

Japp, tur man inte slängt Adidas WM shortsen o tubsockorna, hockey frillan hinner man spara tills beachsäsången drar igån! De e fan så Uffe Larsson kommer va avis på mej!

• rasmus_w

Medlem
    16 maj, 2010 vid 23:08

Jaa! Heja konsumtionssamhället! Låt oss införa engångsriggar! Billigt, alltid kartongnytt och när man surfat färdigt för dagen slänger man bara seglet nånstans i skogen!

• aronh

Medlem
    17 maj, 2010 vid 15:07
    Rasmus_W;612072 wrote:
    Jaa! Heja konsumtionssamhället! Låt oss införa engångsriggar! Billigt, alltid kartongnytt och när man surfat färdigt för dagen slänger man bara seglet nånstans i skogen!

Ja, det låter väl som ljuv musik för en neoliberal som dig.

• rasmus_w

Medlem
    17 maj, 2010 vid 22:12
    Aronh;612193 wrote:
    Ja, det låter väl som ljuv musik för en neoliberal som dig.

Om det är vad marknaden vill ha så visst. Fast minst en aktör på marknaden (jag) föredrar absolut segel som håller några år.

• dr-masse

Medlem
    19 maj, 2010 vid 07:35

På tal om 80-tal… flex-tail, anyone?

http://witchcraft.nu/newsitem.php?id=330

502541_picture.jpg

• petter

Medlem
    19 maj, 2010 vid 09:09
    dr Masse;612516 wrote:
    På tal om 80-tal… flex-tail, anyone?

oj, det var något annorlunda, lite svårtydd bild.
    är det tänkt att tailen ska flexa eller är tailen flexibel att bygga om?
    undrar hur fenboxen fungerar, twinzer/quad?

• ola-h

Medlem
    19 maj, 2010 vid 13:32
  • lars_k

Medlem
    19 maj, 2010 vid 13:48

Haha. Fan va grymt om detta skulle fungera! Ju mer man trycker till i svängen desto mer tailrocker får man. Och rakt fram har man en fast-tail!

• doc

Medlem
    19 maj, 2010 vid 13:55

Det funkar finfint enligt en del som körde det på 80-talet. Problemet var väl mer utmattningshållfastheten. Kleppers försök funkade väl sådär, medan andra höll bättre. Jag hade långt gångna planer på att bygga om min gamla Tiga Wave till flextail enligt SurfSports byggbeskrivning, men kom fram till att det var meningslöst, eftersom jag redan hade mer flex i hela brädan än de flesta flextailbrädor nånsin kunde få.

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2010 vid 14:04

Har för mej jag sett några bilder med splittad tail med spiralfjädrar emellan. Är det det du menar Doc?
    Borde gå att hålla med ett flexigt tunnt lager kolfiber i botten och sen kilformade utfyllnader av modern elastomer. Som Bouke verkar har gjort enl bilderna alltså…

• dr-masse

Medlem
    19 maj, 2010 vid 14:32

Ja, man glömmer ju aldrig Mistral Challenge flex… lät ju sååå bra!

62279450-mistral-challenge-flex.jpg

62279450_1-mistral-challenge-flex.jpg

62279450_2-mistral-challenge-flex.jpg

62279450_3-mistral-challenge-flex.jpg

• ola-h

Medlem
    19 maj, 2010 vid 16:16

Ja, jag menar här snackar vi om att byta lite fenor. Vad är väl det mot att byta hela tailen? Utveckling går uppenbarligen bakåt.

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2010 vid 18:05
    dr Masse;612603 wrote:
    Ja, man glömmer ju aldrig Mistral Challenge flex… lät ju sååå bra!

Ja, fast det är nog precis som med flerfeningarna. Bara för att det inte funkade på en kossa i hinkplast för 50 år sen betyder det inte att det är lönlöst att dra det ett varv till.

• surfslusken

Medlem
    19 maj, 2010 vid 18:28

Ähhh….va inte så där nu, ja har ju just betsällt en ny quad??? Menar ni att den blir ute innen den e färdig bakad??:(

Sida 5 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2011-tråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.