Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 214 Wave Hybrid seglad

• anonym-anvandare

Medlem
    11 januari, 2005 vid 17:00

Har också funderat på boxer seglet, men valet står nog mer mellan force 5.7 och amp 5.5… tåls att tänkas på! Kanske skulle ta ett force 5.7 istället så man inte nallar för mycket på vågegenskaperna!
    Kommer bli en underbar linje!! grin.gif

• don_cavalli

Medlem
    11 januari, 2005 vid 17:01

Man är ju inte kungen på att logga in!!! tongue.gif

• rip

Medlem
    12 januari, 2005 vid 06:51

Jag kör ett Boxer -03, 5.8 och det funkar grymt bra. Jag kör nästan bara freestyle med det men tanken är att jag skall testa med hybriden, borde funka.
    Boxer planar tidigt och tar riktigt bra höjd. Den korta masten gör att det känns litet och det roterar grymt fort i loopen.
    Nackdelen är att när det blåser på så vandrar buken lite mot bakhanden och man blir lite fortare överriggad än ett “vanligt” segel.
    För mig är det klockrent men om jag kört i vågor skulle jag nog valt.
    Amp är ju freestyle/freeride. Jag har kört föregångaren Edge i 6,8 och det var väldigt bra på att plana och storsegel-freestyla, men jag skulle inte valt det i storlekar under 6,5.
    Hoppas det blir bra!

• adde

Medlem
    12 januari, 2005 vid 08:08

Jag hade nog också lagt pengarna på force 5.7 eller möjligtvis Boxer 5.8. Amp är lite mindre freestyle än Edge var, ffa väldigt lite x-ply och en 5.5:a får nog åka på lite däng… Men faktum är att tex Peter Garzke verkar använda det även i vågor.

Boxer 04/05 har styvare lattor och riggas på längre mast (alla luffar är 5 cm längre och därför hamnar 5.8 på 430 mast), detta _borde_ minska bukvandringen…

/adde

• basse

Medlem
    12 januari, 2005 vid 08:16

Körde Adde’s Boxer 5.4 i torsdags. Saaaatan vilket dragan det var. Jag hade nog satsat på ett Force i den storleken.

• johan

Medlem
    13 januari, 2005 vid 16:48

Ni som har läckerbiten, finns det nån passande bag att handla ?
    Fan va sugen jag e och testa.

Johan

• adde

Medlem
    13 januari, 2005 vid 17:00

Naish har en grym dubbelbag på 220×65, den rymmer hybriden, 3-4 segel, master och bommar… Tyvärr är den lite tung (och dyr) men annars perfekt på resan hamnar nästan exakt på 30 kg!

Annars har Naish en SingleBag på 220, tror några är på väg in till Swell så vi får se hur de verkar.

/adde

• johan

Medlem
    13 januari, 2005 vid 22:00

Den va ju as-cool, vad kostar den då ?
    Länken till swell i nåt tidigare inlägg verkar inte funka dock

Johan

• johan

Medlem
    13 januari, 2005 vid 22:01

Opps sorry länken funkar visst.

Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    17 januari, 2005 vid 00:11

Tänkte jag skulle beställa en såndär overall, men vilken storlek ska man ha, är 188cm lång & väger runt 85kg. Hittar ingen storlekstabell på jula, och har långt dit, så det måste bli postorder Tips???

/Daniel

Svar till:

Beskåda även den mycket användbara och varma overallen Martin bär på bilden. Ett måste för all vintersegling!!

Finns på Jula för endast 599.-

[/ QUOTE ]

• s_136

Medlem
    17 januari, 2005 vid 06:20

XXL

Har själv XL och är 180 lång, väger 85 pannor.
    /Mart

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 214 Wave Hybrid seglad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.