Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › 245 vs Hiace
-
Dom e fula som stryck, men en pensel, lite knarkade färger, lite flourocerande färger (eller hur fan det nu stavas)… så… kanske det kan bli något… Annars håller jag med tobbe, det är folka som gäller, våran t4a (motorn fram), kostade inte så jävla mkt… (typ 20papperslappar)
-
fast 20 lappar är för mycket.
men era jävlar får man ju inte in nånting i typjaja vi får se vad som händer, det är ju inte ovanligt att saker rinner ut i sanden när det gäller mej.
-
ajfan det har jag ghlömt bort. kirrar det i helgen. hmm tre av a bad day… och tre t55 va?
-
fyra bad day å tre t55or har jag hör mig jag önskade mig… kommer inte riktigt ihåg riktigt…
Ps. Klart du ska ha en buss, även om den ser ut som ett missfoster… (är det inte en hiace som MC kör runt i?)
-
Ehh Volvo eller Toyota? Det är ju som att jämföra DrPepper med kiss. Jag sålde min Ford transit -78 för tio kr till en kille på storsjöyran förra året för att den fick 34 2:or och då var det ändå en ford! Så en Japs från -82 nä! Om du ändå bestämt dig för buss så satsa på WV. Jag menar Ferdinand Porshe Designade ju WV bubblan, och han var ju även ansvarig för chassit till Jagdtigern. En formidabel krigsmaskin.Så att köpa WV buss är ju ungefär som att bli ihop med prinsessan Madeleine. Kvalitet i rakt nedstigande led! En liten varning bara. Att skaffa buss är ingen lek. Om du liksom jag utvecklar starka känslomässiga band till den, så kan det vid eventuell skrotning/försäljning leda till ett trauma inte helt olikt det föräldrar drabbas av när de förlorar ett barn, Och då har jag ändå sparat alla danska porrtidningar som låg i Forden.
Hursomhelst lycka till!
-
Kvalitet i rakt nedstigande led? Jag vet inte det.. En hel del Arbogainnevånare håller nog med mig.. En hel del vw-ägare (äldre modeller än t4) gör det nog också. Är efter att ha haft en Syncro -92a med alla problem som gick att ha numera mycket nöjd ägare till en Peguot Boxer -97 turbodiesel. Det är kvalitet det!
-
Visst är Japps lite “plast och kopia”-varning men jag tror att “Berth Milton” ska hålla sig till porr och inte till att bedömma bilar.
Driftkvaliten på många japs, främst Toyota och Mazda, är ju bevisad i alla tester, inklusive bilprovningen.
Att det rostar är ju dock ett problem, men om jag inte har allt för dålig syn så är ju alla folkabussar förutom de allra nyaste rostiga de med.Jaja, jag ska inte bli allt för defensiv… Mitt val föll på en Toyota för 2.5 år sedan pga driftskvaliten och tycker att det var ett bra köp. Det är dock en 94:a och inte en 82:a, jag skulle också vara skeptisk till en 82:a.
Judo-Freddan; Jag är nog lite avundsjuk på de feta utrymmen du har i din Peguot Boxer. Hade du inte en tråd om inredning av din buss förut? Kan man få se en bild på hur den blev?
/feg
-
Va! Äntligen en själsfrände! VW buss vad mer är där att säga helt klart beroende framkallande! Visst finns det schyssta kopier men vem vill ha det näst bästa!
-
ién om 82an är skrotad. kollar ltie på andra alternativ men mest på kul just nu.
-
Johan!!
Gäst5 november, 2004 vid 15:03I min bay (73) så går det alldeles utmärkt att byta om även fast det ligger en massa prylar i bilen.
Min största bräda är på 268 och det finns plats framför eller vid sidan av den… -
Visst, ok, det går att byta om inne om man bara har ett vindsurfing kit i bilen.
Att jag aldrig lyckats med det beror nog på att jag och brorsan alltid har minst 2 brädor var och minst 4 segel var med oss i bussen.
Har även lite “lägre i tak” än vad ni har i de gamla folkorna./feg
-
Men som många andra skriver: Det är jäkligt gott att byta om innomhus…. Även om man inte kan stå raklång i min buss..
Logga in för att svara.