Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 24h kan bli jobbigt!!
-
24h kan bli jobbigt!!
Publicerad av stang på 28 november, 2005 vid 23:21Någon som är sugen på att göra ett fösök på ett 24 timmars rekord för WS??
Grabbarna i volvo ocean race kör så det ryker och de har inte ens kommit ner till de riktigt tuffa förhållandena ännu!
Volvo Ocean Racestang svarade 19 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Rekordet ligger på 22.7 knop. Med tanke på att rekordet för en timme på bräda ligger på 24.8 knop, tror jag rekordet är svårslaget. Dock tror jag att Volvo-båtarna har chans att bättre på rekordet nere i ”The Roaring fortys”…
-
just one man in a slinky silver suit standing on a tiny board and hanging on to a 10sq m sail.
hehe, sjukt bra. men körde han verkligen 10m2 i 45knops vind? snarare runt femhalv va?
-
jo, femhalv var det. Det är nog att det är i klassen under 10 kvadrat som lurat skribenten lite… 🙂
Finian må vara stark, men även där finns det gränser.
-
Fast skall man vara snabbast på 24h så får man öka lite till, då är det 29.42 som Orange II har lyckats med!!!!
Jepp jag ser fram emot när de kommer ner till sydligare breddgrader så att vi får se vad båtarna vekligen går för!!!! Mitt tipps är att sista rekorder inte är slaget ännu!!!
har ni föresten sett det –>här<-- coola programmet som man kan följa seglingen med.
-
Hehehe sjukt kul beskrivning av oss vindsurfare!!
Svar till:
In terms of flat out speed, then we have to look at the toothpick sailboards with a remarkable 48.7 knots racked up by Finian Maynard.
[/ QUOTE ]
Logga in för att svara.