Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 27 dagar med vind

• 27 dagar med vind

Publicerad av tomw på 29 juli, 2006 vid 16:40

Just tillbaka från Naxos, Grekland. Hade 27 av 30 dagar med vind, 5 av dem hade jag 12an uppe och resten(10-15ggr) en Waroo 7a. Blåst hela dagarna, från 900-1900 ibland hela dygnet, 29 grader i luften-22 i vattnet, inte en moln i sikt.

Bra kite beach, 2 st lowkey kitecenters som kör mest kurser, som mest var vi 6st kiters, men 30tal vindsurfare på vattnet. Mycket plats uppvind, märklig hur lätt det var att kyrssa uppvind där…Meter högvågor.

Inget ställe för nybörjare- det är djupvatten, stundvis mycket folk downwind och blåser 10-20ms.

Kan starkt rekommendera spoten sen juni till juli. Augusti är det packad med windsurfare från Euromainland.

Vi ses i skåneland om det blåser.

TW

pewe svarade 18 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • eddie

Medlem
    29 juli, 2006 vid 16:53

Nice Tom
    Jag skall till Paros den 12e… är det lika bra?
    Skall man verkligen lämna sin 14 hemma?
    Känns tufft att åka bara med 10 & 8??

• liljedahl

Medlem
    30 juli, 2006 vid 10:55

Köp bow så slipper slipper du ta med så mycket mög…ju!

• pjoter

Medlem
    30 juli, 2006 vid 11:17

eller folie så slipper du ännu mera mög.

• pepa

Medlem
    30 juli, 2006 vid 11:26
    Liljedahl wrote:
    Köp bow så slipper slipper du ta med så mycket mög…ju!

Om jag skulle köra bow skulle jag behöva ta med mer mög, ju.

• tomw

Medlem
    30 juli, 2006 vid 21:44
    Eddie wrote:
    Nice Tom
    Jag skall till Paros den 12e… är det lika bra?
    Skall man verkligen lämna sin 14 hemma?
    Känns tufft att åka bara med 10 & 8??

Eddie,

Jag var på Naxos. Paros (Pounda) lär har samma vind. (Meltemi) kolla Windguru. Joakim L. ska dit, ev med Martin H…

Jag hade 12a SLE och 7a Waroo. Av 30 dagar var 1st utan vind, 4 st 12a dagar, 2 st 16 dagar ( fast 12an gick) , och resten 9-7an dagar. Det var ROCK N ROLL 15-20ms 5-6 dagar.

Det va så jävla bra att när det va 8-10ms tyckte man-” shit, jag vilar, väntar tills det blåser upp” Knäna knakade, blåmärken överallt…

Träffade en fransk snubbe som windsurfade där 25 år i rad…. sa att vinden hade varit lite sämmre varhe år i 10 år, men I ÅR var det som gamla dar..
    Ibland ska man har tur.

Önska dig lika vind.

MVH Tom

• tomw

Medlem
    30 juli, 2006 vid 21:45

Jo Ed,

Om du åker för 1-2 veckor och har ingen annat bekymmer (familj med) tar med 14.

TW

• eddie

Medlem
    31 juli, 2006 vid 07:54

Tack för infon… 14 åker med.
    Jag lämnar allt mög (bows & familj) hemma.
    Tanken är att ansluta till liljedahl och Martin

• henkeman70

Medlem
    31 juli, 2006 vid 13:08

Vart på ön ska man hålla till? Tips på billigt boende nära en bra beach? Är det några stränder som har förbud för kite? Fick lite ångest nere på Franska riveran där de har förbud överallt, så när som på ett par små snuttar här och där(väl utspritt) där kite var OK att syssla med. Med facit i hand var det skitsamma då det inte var någon vind alls på 2 veckor…

• gogga

Medlem
    31 juli, 2006 vid 13:49
    henkeman70 wrote:
    Fick lite ångest nere på Franska riveran där de har förbud överallt, så när som på ett par små snuttar här och där(väl utspritt) där kite var OK att syssla med.

Vet du om det finns något ställe att kajta på i närheten av Mandelieu, dvs lite väster om Cannes?

• pewe

Medlem
    31 juli, 2006 vid 14:54

Vad kul för er då med 27 dagar vind! Jag fick 25 dagar med en stor jävla sol bara!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 27 dagar med vind

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.