Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 2m/s session idag :)
-
2m/s session idag :)
Publicerad av mrmille på 29 juli, 2004 vid 18:32Har haft en underbar session efter jobbet idag i centrala Linköping i varm sol och med stor drake. Köpte ju wretan’s flysurfer warrior 16.5 wac.
Inga häftigare hopp i 1.5-2 m/s o kanske 3m/s i byarna men det är rätt skönt att bara stuffa omkring lite ibland
MOhahahaha
mrmille svarade 20 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
…nu är det inte kitesurf längre.
inte så mycket action enligt min mening -
Svar till:
…nu är det inte kitesurf längre.
inte så mycket action enligt min mening[/ QUOTE ]
Ok ok, jag frångick principen att detta inte är ett allmänt kiteforum, förlåt alla!
Men…
Alla som nu hatar ATB/KGB åkning gör det troligen för att dom inte har ekonomi att kasta ut 4-6 tusen på en bra bräda utan att sälja av sin egen jävla älskade wakeboard innan.För dom av er som inte ens sett en mountainboard bli bemästrad med en kite kan ta en kik bland dessa videos, http://www.kiteatb.co.uk/_video/
För de som vill ha lite action kan ju krypa upp på land o prova en mb och känna på lite adrenalin. Risken finns ju faktist att man kan slå sig, dock så tar jag gärna den risken när det gäller att klämma ut ett par extra droppar adrenalin och action.
För övrigt så kan det vara rätt väl att testa lite grunder etc i svag vind på land innan man kastar sig ut i h2o och flyter över till danmark eller någe annat ställe.
punkt
-
Svar till:
Låter härlig vad använde du för bräda?
[/ QUOTE ]
Kör en mbs core16 med F3 bindningar
http://www.mountainboards.se -
att det inte körs mer mb i sverige..
hela södra landet är ju en stor äng å det blåser ofta lagom..
håller en LEI att krascha med på land nåt större eller får man förbanna sig att man inte köpte en foil istället?
hade man ju kunnat köra varenda dag i solen dessa veckor om man hållt till på land med.. nästan jämt 3-5m/s ju.. -
blev nog lite misstolkat…
Det är nog säkert kul att köra på land, jag åker själv på is och snö!
Det jag menade var att det inte blir mycket action i dom vindarna, inte ens med ett luftskepp ju -
själv hade man en hat/love session i 8m/s i Klagshamn idag tillsammans med ett par hyffsat arga senior-windsurfare som tjata om att de skulle förbjuda kite på riktigt nu med hjälp av länsstyrelsen…
-
Tja det är ju fasligt vad dom ställer till det för sig i Klagshamn dom gör ju skit för alla normala vindsurfare i Sverige att dom inte fattar det! Ja Ja som vi alla vet så är fortfarande den siste idioten inte född! Hoppas att man aldrig blir så verklighets frånvänd när man själv blir gammal!
-
va de sån fin bris i klagshamn idag alltså.. de va tusan.
där missade man nåt när man stekte sönder sig i lomma istället.. fast de klart, hade man väl fått slåss oxå..finns det ingen annan bra väg till vattnet där? så man kan ställa sig precis utanför deras mark?
moppen kan man ju köra offroad med.. -
Svar till:
själv hade man en hat/love session i 8m/s i Klagshamn idag tillsammans med ett par hyffsat arga senior-windsurfare som tjata om att de skulle förbjuda kite på riktigt nu med hjälp av länsstyrelsen…
[/ QUOTE ]
Hur dags var det 8 i Klagshamn? Det låter helt sindsygt. Det har ju inte ens fläktat idag!
-
Svar till:
att det inte körs mer mb i sverige..
hela södra landet är ju en stor äng å det blåser ofta lagom..
håller en LEI att krascha med på land nåt större eller får man förbanna sig att man inte köpte en foil istället?
hade man ju kunnat köra varenda dag i solen dessa veckor om man hållt till på land med.. nästan jämt 3-5m/s ju..[/ QUOTE ]
jodå, kör en tube rätt ofta. Den står pall för att krashas. Dock så bör man hålla större koll på sömmar o annat.
Gött o höra walle =)
-
då blir det att bygga en mountainboard då jag e hemma hos de gamla.
sen ska de köras på land!zoo.. jepp de har jag.. vi har nog setts om jag inte minns helt fel..
-
Svar till:
då blir det att bygga en mountainboard då jag e hemma hos de gamla.
sen ska de köras på land!zoo.. jepp de har jag.. vi har nog setts om jag inte minns helt fel..
[/ QUOTE ]
du kan köpa en hjulsats på biltema elelr claes ohlson för 379kr. 26cm höga luft däck blir det då. Dom bör funka bra.
-
de kanske blir en sån då..
resten är ju lätt ihopfixat..inte blir de väl så bra som en riktig men billigare.
Logga in för att svara.