Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 31 Januari Stockholm – Bilder!

• 31 Januari Stockholm – Bilder!

Publicerad av mickez på 31 januari, 2005 vid 18:07

Stockholm – 31 Januari 2005

Skulle det gå att surfa så här sent på året? Det var -13 grader i lördags. Det ligger snö ute. Alla säger att vi e e dumma och har skruvar lösa. Det snöar på natten. Det ligger is på sjöarna och i de flesta mindre vikar och vattendrag. Folk åker långfärdsskridskor och långfärdskidor. klasskompisarna sitter på bussen på väg till Romme för att åka skidor och snowboard.
    Vi däremot står och packar på brädorna på Donpedros bil. In med segel, master, bommar, diverse tillbehör och iväg. Alla…verkligen alla kollar konstigt på en i köerna påväg till ekerö. Vi vart lite sena ut eftersom dom drog ner prognosen på morgonen. I alla vattendrag, åar, bäckar och sjöar vi kör förbi ligger det is. det är 0 till +1 grad ute. Men solen skiner, det är blå himmel och träden rör sig faktiskt! Vi kommer ner till vattnet vid ekerö, förväntningarna är ungefär lika med noll. Vi råkar ha idrottsdag och har inge bättre för oss. MEGAMUST på vattnet, gässen försöker lyfta och ingen is! Snön ligger dock tät längs marken. Brr kallt.
    Efter riggning, trimmning av nyinförskaffat segel och pillande på Donpedros nya bräda så kommer vi iväg. Megafräs direkt och vi skulle behövt solbrillor för det var så bra väder! Blev nästan för varm ett tag då solen gassade på. En riktig toppendag! Isen ligger i drivor längs kanten. Man får krossa lite is påvägen ner till vattnet för att kunna köra.

Fy fan vilken dag! Helt underbart! Även om man snabbt blir trött och inte är riktigt lika snabb i reaktionerna när det är kallt ute så var det fan en av dom bättre dagarna under vinterhalvåret! Helt underbart! Vem säger att det inte går att surfa i stockholm på vintern?
    Har själv vart ute 2 ggr i januari (var bortrest i början så missade all go vind då). Flera ggr i december och november var en riktig toppenmånad! Hoppas att det milda vädret håller i sig för detta är grymt!

Här är lite bilder från dagen. Mest före/efter då ingen av oss ville lägga ned tid på nått sånt onödigt som fota när man kan surfa!

mickez svarade 20 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • mickez

Medlem
    31 januari, 2005 vid 18:08
  • donpedro

Medlem
    31 januari, 2005 vid 18:19

Ja det var sannerligen en angenäm dag. 6 gången i år, känns ju helt sjukt. Men jag tackar inte nej till fler såna här dagar! Konstigt att det onte var fler ute och körde i sommar solen! wink.gif

• el_duderino

Medlem
    31 januari, 2005 vid 20:56

Fet ÄÄÄÄÄCTION!!!!!! smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    31 januari, 2005 vid 21:23
  • calle_b

Medlem
    31 januari, 2005 vid 21:26

Hahaha, tokstollar!!!

Jasså, Micke du har blivit konfer oxå wink.gif
    Gillar bilden på Petters nya bräda…med IS på, hahahaha.

Sjukhuvven smile.gif

Har du något första utlåtande om brädan, Petter?

Ha d gött på GC, vi ses till islossningen.

Calle”cd” b
    smirk.gif

• donpedro

Medlem
    31 januari, 2005 vid 21:42

Hur jävla grym som helst!!! Nej men helt seriöst alltså, den där brädan gör alla som står på den till bättre surfare. Planar i väldigt lite vind upptäckte jag på slutet, hade fan inge tryck alls i seglet men ändå planing. Gipparna satt bättre än aldrig förr full must plan genom hela svängen coh hur snabb som helst. Helt enkelt en gryyyyym bräda!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    1 februari, 2005 vid 07:58

Kan hålla med om att brädan är go…freeride Jp ka4 114l??
    Hur som helst så funkar den kanon, grattis till den gosaken!!!

• donpedro

Medlem
    1 februari, 2005 vid 08:16

Nä, min nya bräda är en exocet universasl wave. Tror CD såg lite fel på bilden, när han trodde det var min nya med is på för det var mickez bräda.

• larry

Medlem
    1 februari, 2005 vid 09:39

Svar till:

Kul att du/ni vindsurfade i Mälaren Micke!
    Var det möjligen här som ni var:
    I somras hade vi en härlig helg häR. Vi hade segelbåten på svaj och hade med oss tre vinsurfingbrädor och en gummibåt.Det blåste bra och vi hade härliga kör här!
    Per-Arne

[/ QUOTE ]

Nej. Jag ser på bilderna att Mickez var här:
    http://www.junkshop.nu/gurra1978/Kartor/Rasta.htm

Mer spots från Ekerö finns på Surfläget:
    http://www.junkshop.nu/gurra1978/

MVH

/Ekerö Locals tongue.gif

• calle_b

Medlem
    1 februari, 2005 vid 11:26

Japp, var trött o tittade nästan mer på isen än på brädan..

må bra!

• tabi

Medlem
    1 februari, 2005 vid 15:01

Idiots… crazy.gif
    Vad gillade du seglet då, Micke?
    Jag ser att du inte frös om huvudet iaf… smirk.gif

• mickez

Medlem
    1 februari, 2005 vid 17:45

Heheh jo lite jag erkänner 😛 Men på söndag ere 4-5 grader 10m/s utlovat…iofs nästan en vecka kvar men man kan ju hålla tummarna!!!

Seglet var riktigt skönt – tog några rundor innan jag fick in rätt trimm smile.gif 100x skönare än mitt förra iaf!

Prvat kitewingen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 31 Januari Stockholm – Bilder!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.