Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 34knop på haga Öland idag.
-
Knatte
Gäst22 juli, 2005 vid 08:25Nu när ni ändå är inne på GPS.speedsuirfing.com och pratar….
Tycker ni, att ni får “framräknade” siffror som stämmer med verkligheten??När jag tankar över mina data från GPS:en och in i programmet GPS:ar från förra veckans surf i Björlanda, så blir det något knas…
Från mina ca 28 knop så räknar datorn från farter över 40 knop osv.
Vad händer och vilken inställning i programmet kan spöka?? Någon som känner i igen sig?? -
När jag använder G7towin för att ladda ned data och sparar i .gpx format (för att sedan öppnas i GPSAR) så funkar det väldigt bra, hastigheterna är väldigt lika det jag såg medans jag seglade (dvs både hastiget och plats)
Om jag däremot använder GPSAR (2.3) och laddar ned direkt från GPSen så får jag problem med tider och annat…
-
hallå knatte
hur får man tag i dej
kan du maila mej -
Knatte
Gäst22 juli, 2005 vid 10:16Det fanns en väldigt bra förklaring, som jag själv kom på
Jag hade glömt att stänga av GPS:en en gång och hade en liten bilfärd med i datan
Fick manuellt rensa lite och nu blev det bättre resultat och allt är nu ivägskickat till GPS.speedsurfing.com -
Det är viktigt att gps är rätt inställd. På gps-speedsurfing står det hur ni ska ställa in den och lite goda råd. Lycka till.
Mvh Robert(34 knop) -
Har du kört 28 knop och gps visar att du har en topp på 40 kan det vara ett hängselefall ev. Det måste du rensa bort innan tankar in på gps speedsurfing.
-
Knatte
Gäst22 juli, 2005 vid 12:55Jag hittade felet själv
Jag hade glömt att stänga av GPS:en en gång och hade en liten bilfärd med i datanHastigheterna uppåt 90 km/h var från färden till och från surfet
Men redan det är ju illa, då det är en 70 väg….
Logga in för att svara.