Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3G övervakningskamera

• 3G övervakningskamera

Publicerad av gurra1978 på 9 december, 2007 vid 16:11

Nu har jag hittat en cool pryl på nätet som jag bara måste förmedla. Vad säger ni om en 3G övervakningskamera. Nu kan ni skrota alla vindmätarprojekt och sms-tjänster och ringa upp till kamera istället. Tänk er att sätta upp en på Torö stenstrand, ringa upp den och styra den med mobilen så man kan kolla åt olika håll och zooma in. Då får man helt klart en uppfattning om det är surfbart eller inte.

overvaknkamera_ztemf58_refill_S.png

ZTE MF 58 3G övervakningskamera
    Håll koll på distans. Med den här övervakningskameran kan du ha koll på båten, sommarstugan eller stallet när du inte är där.
    ZTE MF 58 är en 3G övervakningskamera som du kan ringa upp och få videoövervakning live med ljud och bild. Kameran kan även se i mörker, så du behöver inte lämna ljuset på. Du kan även spara videosekvenserna på ett minneskort som kan placeras i kameran. Det inbyggda batteriet ger dig upp till 2 timmars nattövervakning alt. upp till 3 timmars dagövervakning och upp till 300 timmars passningstid.

• VGA kamera med Night vision
    • 3x digital Zoom
    • Minneskortplats

Så styr du
    Övervakningskameran styr du med hjälp av knappsatsen på en 3G-mobil. Den kan styras höger-vänster och upp-ned. Även den digitala zoomen styr du från telefonen. Kameran levereras med ett Telia Refill Startpaket. Refillkortet som medföljer kan du använda för att kommunicera med kameran. Observera att Refillkortet behöver laddas med 100 kr för att det ska börja fungera. Om du sedan väljer att registrera Refillkortet erhåller du 100 kr i samtalstid.

Tänk på att
    Du behöver en 3G-mobil och kameran måste vara placerad där det finns 3G-täckning.

Kameraövervakning i Sverige regleras av Lag (1998:150) om allmän kameraövervakning. På platser där allmänheten inte äger tillträde får du utan tillstånd sätta upp kameror för övervakningsändamål. Det kan t ex vara i ditt hem eller i din trädgård, men inte utanför din tomtgräns. Du är skyldig att skriftligen eller muntligen upplysa besökare om att platsen är kameraövervakad.”

2495 kr

http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/tillbehormobiltelefoner/smatt_gott/zte_mf_58_overvakningskamera.product

stickan svarade 16 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • gurra1978

Medlem
    9 december, 2007 vid 16:13

Den går att hitta under 2000 kr tydligen.

• aronh

Medlem
    9 december, 2007 vid 17:20

Lite läskigt det där med hur man kan övervaka idag. Det är ju ganska svårt att hålla koll på dem som kringgår lagen med sånhär utrustning. Hur ser det ut om ytterligare några år?

Ska man göma den i en fågelholk eller? Känns lite som att den är enkel att ta med sig om man ser den (enkel att sno). Lite jobbigt att batteriet bara håller i ca. 12 dygn. Kan ju kännas lite drygt att åka tur och retur ut till Torö bara för att ladda kameran. Jag är nog lite skepptisk men det är ju helt klar coolt om man kan ringa och se vilket spots som är värt att satsa på.

• surfan

Medlem
    9 december, 2007 vid 17:36

En sådan vill ja ha cool

• gurra1978

Medlem
    9 december, 2007 vid 17:43

En sån modifierad med ett litet batteri, solcell och fågelholk.

• dubsmith

Medlem
    9 december, 2007 vid 17:46

Upp med en sådan på nån av skånespotsen så betalar jag!

• aronh

Medlem
    9 december, 2007 vid 18:10

Modifierad med solceller… Inte lika skepptisk längre.

• jps

Medlem
    9 december, 2007 vid 19:39

Hur fungerar det med abbonemanget? Är det den som ringer in som betalar eller både och? Om det blir de som ringer in som pyntar och det går att fixa en strömförsörjning som håller en låååång tid så verkar ju detta vara en riktigt smutt pryl. Upp med sådana lite här och där så blir det nog bra 🙂

• dude

Medlem
    10 december, 2007 vid 10:29

Det här verkar ju vara en grym liten pryl! 🙂 Men om alla har tillgång till den så är det kanske farligt att någon snor den. 🙁

Hur funkar lagen egentligen? Gäller den även för Haga Parks webbkamera? Är det skillnad för rörlig film och stillbilder? Alltså, skulle det vara olagligt för Haga Park att gå över till rörlig film?

• robin

Medlem
    10 december, 2007 vid 10:31

På Haga fick de ju ändra lite för att man inte skulle kunna identifiera folk på bilderna. Från början var den väl riktad lite mer ner mot stranden om jag minns rätt.

• stickan

Medlem
    12 december, 2007 vid 22:38

Skulle kunna tänka mig att hjälpa till på den fronten 😉
    Med solceller alltså!

Om någon mer företagsam surfare ställer upp och sponsrar en kamera så kanske jag kan dra ett litet strå jag med för en testmontering.

Är ruskigt sugen på att testa detta koncept, men varför inte kör med tele2 fri surf för 99 kr månaden och skicka över bilden till någon hemsida konternuerligt.

Mvh Stefan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3G övervakningskamera

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.