Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 4.0
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Publicerad av callep på 2 december, 2006 vid 16:40
hallå
jag ska köpa ny segel linje och jag kör freestyle.jag funderar på om jag behöver en 4.0a, ja menar går det överhuvudtaget att segla freestyle när det blåser 4.0 i gbg?
så nu e är frågan : kör ni någonsin freestyle med 4.0??
wind-lover svarade 17 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Nej, blåser det 4.0 så rippar jag lite vågor istället.
Klart det funkar att segla FS med 4.0, går rätt fort i rotationer å så men det är ju bara gött. Har gjort det någon enstaka gång när jag inte hunnit till vågorna.
-
callep wrote:hallå
jag ska köpa ny segel linje och jag kör freestyle.jag funderar på om jag behöver en 4.0a, ja menar går det överhuvudtaget att segla freestyle när det blåser 4.0 i gbg?
så nu e är frågan : kör ni någonsin freestyle med 4.0??
klart det går, bekväm 4,2 eller 4,0 är det skönaste som finns! allt blir lättare, bättre det än överriggad 4,7… och när du har en freestyle bräda och plattvatten och jag antar att du inte väger över särskilt mycket så då kommer du igång myyycket tidigare än vad du tror. Så svar ja köp 4,0 -
Helt klart! :smirk:
Jag kör också freestyle i hårda vindar. Och det e verkligen det bästa som finns.:grin:
Kör på 4.0!! -
adde wrote:4.2 är bättre (host host)
hehe .. stor skillnad:D
-
Instämmet, har kört 4.1 och freestyle några gånger då riktningen inte tillåtit wave… det är sjukt gött, man får fet procent på alla trick och det är såååå mycket lättare att sätta nya trick med ett sånt litet segel! (iaf vissa trick, typ cf spock.. dock inte grubby 😉 )
Logga in för att svara.