-
40-års krisen
Jag tänker ha en rejäl 40-års kris. Visst, det är mer än två år dit, men lite planering kan ju aldrig skada. Tänker jag.
Krisen ser jag helt enkelt som en möjlighet. Där folk i min omgivning kommenterar mina mål och ambitioner i livet med ”du är ju inte riktigt riktig” kommer jag snart att kunna svara ”jag har 40-års kris” och himlande blickar och undrande kommentarer ersätts av medkänsla, sympati och förståelse.
Ett perfekt läge för lite roliga planer!
Så, vad bör jag satsa på? Vad bör jag ha lärt mig/gjort/bockat av inför och under krisen? Det finns naturligtvis ett krav. Stark koppling till surf och vatten. Det kan vara SUP, kite, surf eller mera vindsurfing. Det sistnämnda ligger bäst till, men de förstnämnda uppfyller onekligen ”kris-kriterierna” betydligt bättre känns det som.
En liten lista att utgå från:
– Rest till Maui (återstår)
– Rest till XX och YY istället för Maui (Mauritius, t ex)
– Satt en fet framåt
– Satt en fet bakåt
– Lära sig ett freestyletrick värt namnet (grubby, flaka, shuve-it)
– Gjort en fet air på en fet våg
– Kunna vågsurfa (lockar lite, men talanglösheten slår mig hårt i ansiktet där…)
– Seglat 40 knop (ja, lika bra att ta i lite när jag ändå är igång)
– Äga fler surfprylar (varför anar jag redan nu att det är det här det kommer att sluta med?)
– Kunna kita lite i alla fall
– Äga och behärska en SUPSvaret ”alltihopa” godkänns ej. Vare sig tid, talang, kapital, familj eller jobb klarar en sådan smäll. Även om jag nu har tänkt att krisa ordentligt… 😀
Ser fram emot en härlig tråd med fina tips om hur jag bäst krisar från alla småbarnsfarsor här på konfen, ah!
Logga in för att svara.