Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › 4wd
-
4wd
Publicerad av eddie på 31 januari, 2006 vid 16:23Tänkte byta ut min Jeep Cherokee mot…. ja just det?
Någon som har ngt att rekomendera?
Jag är lite inne på en Nissan Patrol?eddie svarade 18 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Toyota Landcruiser.
eller varför inte en Landrover Defender. -
Nissan och toyota har väl båda riktigt dyra reservdelar, land rovern ligger lite lägre men är ganska primitiv, ska du ha nån mittemelan skulle jag rekomendera en range rover med diselmotorn, går få till bra pris och inte lika primitiv som defendern, eller i alla fall den skönaste att köra av ovan nämda billar enligt mitt tycke
-
Landcruisern är ett bra alternativ… men den är inte lika snygg. Dessutom är den lite dyrare än Patrolen.
Defendern är cool, men lite för lite comfort.
Vågar man köpa en Discovery…. jag är ändå lite skeptisk till en engelsk bil.
Dieselmotor är det jag tänkt mig. -
Defendern e ju mäktig, men i en lägre prisklass hade jag nog satsat på en par år gammal toyota landcruiser….
Skulle tippa att den modellen jag syftar på tillverkades runt -90 elle så, lite sugen på en sån jag med faktiskt.
Men bussen går så bra, så varför byta? =)Det var denna jag tänkte på:
http://www.blocket.se/vi/6821765.htm?ca=11_sVet ju iofs inte vilken prisklass du ville ligga på…
-
Det trevliga med Landcruisern är att den sägs vara totalt oförstörbar. Jag hörde att nån biltidning bestämt sig för att testa vad den tålde. Efter diverse varianter på avsiktlig försumlighet och extrem vanvård placerades bilen på taket till en större byggnad som skulle sprängas. Efter kabooomandet undersöktes bilen och man konstaterade att ramen var knäckt. Ändå visade sig bilen vara körbar, för den knäckta ramen hölls på plats av karossen.
Tidningsfolket var förbluffade: ramens uppgift är att hålla ihop karossen, men här hade man alltså ett fall av att karossen höll ihop ramen.
-
Har inte varit så imponerad av Defendern till jag såg den här
-
En sån defender vore inte helt fel.
Hur går det, har du kommit fram till ngt? -
Det blir nog en Patrol. Mycket bil för pengarna… ehhh eller jävligt mycket bil för en hel massa pengar
😉 -
Världsbäst kvalitet på Landcruisern ger mindre skruvatid och mera körtid!
Kostar lite i inköp men ger troligen fler surfdagar./Magnus
-
Ja, terrängbil 11 är grym. Fast komforten är väl inte toppklass och över 85km/t snackar man inte ens med varandra mha en megafon inne i kupén.
/Magnus
Logga in för att svara.