Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 5.4 – 4.5 – För stort hopp?

• 5.4 – 4.5 – För stort hopp?

Publicerad av guppy på 4 april, 2007 vid 21:23

Jag har ett 5.4 North Natural som minsta segel nu, och funderar på att skaffa ett mindre. Blir det för stort glapp till ett 4.5 Instinct?
    Tänkte försöka sansa mig och bara skaffa ett till, och isåfall kanske det stora hoppet till 4.5 kan motiveras. Eller?

Egentligen vill jag nog ha ett Voodoo för att det är mjukare och inte så mkt drag i. Jag liknar mig själv mer vid en RDM-mast än en Heavy Athletic Rider…

mexi_ svarade 17 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Oregistrerade

Gäst
    5 april, 2007 vid 05:32
  • lars_k

Medlem
    5 april, 2007 vid 05:39

Det blir bra. Jag har kört 5.3-4.5-4.0 hittils och varit nöjd.
    5.4-4.5 bör funka fint om du är beredd på att trimma seglena lite bukiga eller platta beroende på hur vinden utvecklar sej.
    Dock, om du i framtiden kommer att köpa ännu ett mindre segel så kanske 4.7 är ett bättre val. 5.4-4.7-4.2 är en najs linje!
    4.7 är kanske också bättre om det är ett Voodoo med lite mindre drag.

• k-man-2

Medlem
    5 april, 2007 vid 08:29

självklart vill man maximera sin tid på vattnet!

hur ska jag bygga vidare på min linje om jag har en 5.0 rigg idag? freeride plattvatten gäller. har en 102 l fws bräda med ett range på 4.7 – 7.2.

5.0 – 5.9 – 6.9 ger ett hyffsat quiver… med medel 18%
    någon mer erfaren som vill göra ett utlåtande på detta?

• canoya

Medlem
    5 april, 2007 vid 08:55

[QUOTE 5.0 – 5.9 – 6.9 ger ett hyffsat quiver… med medel 18%

Det tror jag passar den brädstorleken bra, vill du kunna köra i hårdare vind och kör mest plattvatten kan du antagligen köra den med 4,5 också om du har en lite mindre fena.

/Håkan

• mexi_

Medlem
    5 april, 2007 vid 10:33

Har själv 4.5, 5.0, 5.7, 6.7, 8.5 och fenor till respektive, känns som en riktigt bra linje. har en 96l och en 125l som jag byter mellan beroende på vind

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 5.4 – 4.5 – För stort hopp?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.