Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 5-6 m vågor utanför Kristiansand Surfspot?!

• lars_m

Medlem
    29 oktober, 2007 vid 11:57

@sourra 425195 wrote:

Sele ser också trevligt ut (kolla in bilderna)

Helt sjuk ren våg ju :-O

• olek

Medlem
    29 oktober, 2007 vid 12:04

Hej gossar…
    Tyvärr så körs inte linjen Göteborg-Kristiansand längre.
    Har pratat med Dfds och den lades ner i augusti-06. De har bara inte uppdaterat sin hemsida.

Körde sträckan Halmstad-Stavanger ett para gånger i sommras pga jobb. Och jag kan bara säga att fram till Kristiansand är det BRA vägar jämfört med vad som kommer mellen Kristiansand-Stavanger. där blir det krokigt o tunnlar o skit. Man kan nog räkna på en snitthastighet på 70-80 km/h mellan olso-kristiansand.

Med bil från halmstad genom tunneln innan Oslo så är de ca 75 mil till kristiansand och typ 9-11 timmar beroende på köer och liknande.

/ Olle

• banjo69

Medlem
    29 oktober, 2007 vid 14:56

@Olek 425207 wrote:

Hej gossar…
    Tyvärr så körs inte linjen Göteborg-Kristiansand längre.
    Har pratat med Dfds och den lades ner i augusti-06. De har bara inte uppdaterat sin hemsida.

Körde sträckan Halmstad-Stavanger ett para gånger i sommras pga jobb. Och jag kan bara säga att fram till Kristiansand är det BRA vägar jämfört med vad som kommer mellen Kristiansand-Stavanger. där blir det krokigt o tunnlar o skit. Man kan nog räkna på en snitthastighet på 70-80 km/h mellan olso-kristiansand.

Med bil från halmstad genom tunneln innan Oslo så är de ca 75 mil till kristiansand och typ 9-11 timmar beroende på köer och liknande.

/ Olle

jurå.. rätt att man kan köra oslofjordtunneln MEn åker du fredagar så måste du hantera utfartstrafiken ur Oslo.. och den är stor alla helger. Åker du däremot med strömstad-Sandefjord linjen så spar du kanske inte så mycke tid men du får iallfall lite lugnare o släpper sitta i bilen hela tiden… SÅ bruakr jag resonera..

Annars kan jag oxå rekommendera stavangers kiteklubbs hemsida som oxå har endel trevliga spots att visa till..

Lycka till. Jag väntar tills nästa sommar 😉

• above_the_law

Medlem
    29 oktober, 2007 vid 22:19

Det är ju för fn Weltklasse!!!
    Är det verkligen Norge??? Varför åker så många normän till Varberg när dom har sådana här grymma ställen???
    Måste bara dit om detta är sanning…..
    @sourra 425195 wrote:

• above_the_law

Medlem
    29 oktober, 2007 vid 23:50

Ja ja:-)!
    Blev inte så mycket p g a den där jvla stenen;-), MEN här kommer den filmsnutt som jag fick till……ihopklippt med lite annat från bl a Torkelstorp och Kåseberga….Håll tillgodo lads n gals!
    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=315&catid=17&page=1
    @sourra 425128 wrote:

Upp med filmen damn it!

• nundy

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 09:15

@sourra 425195 wrote:

Tror det var den berömda stormen Inga som drog med sig en hel del sand från botten där… nu är det bara stenarna kvar och det blir en del sections på grund av det. Men fortfarande fint bryt! Kan bli rätt crowded på rätt dagar…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 5-6 m vågor utanför Kristiansand Surfspot?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.