Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 5-linor som inte snurrar in 3 framlinor?
-
5-linor som inte snurrar in 3 framlinor?
Publicerad av anonym-anvandare på 30 juni, 2005 vid 09:55Är det något kitemärke som har sitt 5-linors system så att 5e linan inte snurras in i framlinorna?
pjoter svarade 19 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Inget problem tycker jag men Slingshot har väl en variant på det.
nic
-
kör med naish shift system och har inte märkt av några ihopsnurrningar som ställt till det för mig. har iof aldrig kört med något annat system =)
-
eller så har du inte snurrat så mkt..
har du fått kört nåt mer nu de sista? -
kolla i surfineurope.net. Står i nån av nr hur man bygger själv…
http://www.surfineurope.net/phpBB2/view_magazine.php?id=4&cat=kite&lang=swe
-
Slingshot Oneline funkar kanon, tycker jag då va.
Alltså, jag förstår inte riktigt varför 5 linan skulle snurra in sig i dom andra linorna då den är relativt spänd och det är fullt drag i alla andra linor. Jag har visserligen bara testat Oneline, men ändå.
Oneline är en version som inte har bridles vilket underlättar i vissa lägen, skulle jag tro. Nackdelar finns säkert men det finns nog andra här som kan yttra sig bättre än mig om det. Rambo är duktig på sånt. He he.
Kolla här http://www.slingshot.com
/H
-
Fästpunkten för framlinorna på slingshot är i en ring som sitter på depowerlinan, ur mitten på depowerlinan kommer 5e linan. Snurrar man nu runt så kommer de att snurra upp sig, inte problem i och för sig men om man tappar kontrollen när de är uppsnurrade har jag en viss känsla av att istället för att glida mellan linorna kommer den 5e linan att korva fast sig och inte fungera helt ut. Någon som har upplevt detta? Skulle vilja testa det men vågar inte krascha min drake i vattnet så får sitta och vänta på att någon tokar sig.
-
Jag kan lugna dej!!!… Du kommer aldrig att snurra dina linor eftersom du inte är beredd på att blöta ner draken, därför är du heller inte beredd på att göra något nytt trix….
Skit i att du crachar, skit i att brädan sticker typ 50 m bort, skit i att de e jobbigt när man sätter draken i vattnet… om du inte pushar dej själv kommer du aldrig lära dej!
-
hade hela varekil fr migsjälv häromdan, brorsan o hans fru solade på en plätt fri från fågelskit o jag plaskade i vattnet. det går heltklart frammåt!! nu har jag presis fått ny sele (blev klart en röd darkrider
så i morgon blir det åka o testa av!! hoppas bara det blåser.
-
hoppas på att kunna ta mig ner någon helg eller så fram i slutet av augusti ska bara träna lite mer innan dess o skaffa mig en snygg foil att rocka med där nere!
-
e man från halmstad-regionen så kanske man måste va anonym… annars går det bra o logga in…
-
va gött! kul när man utvecklas! behöver också en ny sele, ryggen börjar säga ifrån känner jag.
hehe, köp ingen foil å ta med ner hit, du kan åka på stryk.
men de klart du får komma ner lite! e bara att säga till så kan du bo här.
Logga in för att svara.