Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 50+ knop över 500 meter
-
50+ knop över 500 meter
Publicerad av jester på 27 januari, 2008 vid 15:08Kite-arna hann (som väntat) före att knäcka 50 knop över 500 meter. Kommer inte att räknas som oficiellt världsrekord, men då vi vet att doppler-hastigheter är väldigt bra, så kan vi ju kalla det för inoficiellt världsrekord iaf:
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=6096
klang svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
nja vi måste nog va petiga när det gäller kite:)
har för mig att det inte gills om man klotar på slutet
http://www.youtube.com/watch?v=k2gSQXy4-Mw
för övrigt en fin vurpa i decimeter djup vatten i den farten -
Knatte
Gäst27 januari, 2008 vid 16:22Nä, vi måste vara väldigt petiga när det gäller dessa lintrasslare…:tongue: Kan de inte fuskat eller trickfilmat 😀 😀 😀
I vilket fall som helst är det jäkligt imponerande farter!!
-
@Knatte 441208 wrote:
Nä, vi måste vara väldigt petiga när det gäller dessa lintrasslare…:tongue: Kan de inte fuskat eller trickfilmat 😀 😀 😀
I vilket fall som helst är det jäkligt imponerande farter!!
Håller med och fortsätter vara petig när det gäller kite (dock ej avundsjuk hehe)
-
Tjenare
Lintrasslare här som älskar windsurfing men ska bli kul att se hur det går i år mellan oss här hemma:cool2:Danskarna har startat en cup för gps speed så i år kommer det bli många som vill ta rekord och det gynnar ju oss alla som Gillar att åka fort.
Tror själv stenhårt på att speed blir hett igen mycket pga att vi inte behöver ta oss till en speed bana och sitta och invänta rätt vind och vinkel.Vi synes
Mvh/Roger -
Tjenare
Kul med tävlingsform, bara att bränna på vare sig du har kite eller vindsurf. Klart kite är roligare…och som vi såg i filmen säkrare eftersom man klarar att klota i över 50knop!
Ride on!
Robert -
Oregistrerad
Gäst27 januari, 2008 vid 18:3899,9% av alla sporter är väl ändå säkrare än att kitea i 1dm vatten med stolpar i vägen.
Fast det verkar vara platt vatten. -
Detta är ett forum för slalom/speed ingen jävla fallskärmshoppning här.
-
-
Kolla tråden som jag länkade till i första posten. Många roliga diskussioner där… Med inlägg av bla Finian, Martin vm, Rob Munroe osv… Lärorikt, bitvis, tom…
-
@Jester 441525 wrote:
Kolla tråden som jag länkade till i första posten. Många roliga diskussioner där… Med inlägg av bla Finian, Martin vm, Rob Munroe osv… Lärorikt, bitvis, tom…
Läste inte den posten tidigare, mycket intressant läsning… de jobbar på bra Meurs och gänget. Snart tror jag att GPS kommer att gälla som officiellt rekord (även om det inte är lika spektakulärt… 😉
Logga in för att svara.