Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 50 knopsvallen kan vara spräckt

• simpa

Medlem
    20 september, 2008 vid 01:42

men hur GAY är inte kite?? ta ett rep häng upp dig i taket, snurra, du har nu upplevt kite. Kite är bara “vindby-snabbare” än vindsurfing. vindsurfare i överlag ÄR snabbare . slut

• Johan!!

Gäst
    20 september, 2008 vid 01:47

Nix!! Men attans nära, 49,84 knop. Kom igen nu vindsurfarna… skulle gärna göra det själv om det inte vore för en lite knackig rygg 😉

• haze

Medlem
    20 september, 2008 vid 09:57

Då börjas pajkastningen igen;)

• kiters_se

Medlem
    20 september, 2008 vid 10:18

@Haze 501188 wrote:

Hmmmm, jag kör ju både kite och vindsurfing men ärligt talat, det senaste fyra åren har jag inte vindsurfat mer än fyra gånger.

Nu när det har kommit lite coola vågbärdor till kite så tycker jag det är grymt, sedan så kan man ladda på feta hopp även utan att ha vågor.

Sedan kommer nu också courseracing brädor till kite så man kan segla i väldigt lätt vind.

Men i och med att jag bor vid Stenudden har jag faktiskt nyligen köpt en hårdvindsbärda för vindsurfing samt en fet nybörjarbräda till mina barn.

Jag tror att kombinationen vind, våg, kite och sup är en grymt bra.

Men när man ska ut och resa så är kite överlägset.

Var nere i Tarifa typ -86 då var det sjukt mycket vindsurfare där, (självklart inga kitare i och med att få hade börjat) men nu ser man inte många vindsurfare där.

Känns som att vindsurfing tappar och att kite ökar betydligt mer.

Sedan när de nya kitarna “bow / SLE” som gör att det går enklare att få ut kraften ur drakarna kommit så är kite sjukt mycket säkrare.

Vind och kitesurfare Peter

• staffomania

Medlem
    20 september, 2008 vid 11:58
    kiters_se;501195 wrote:
    Hmmmm, jag kör ju både kite och vindsurfing men ärligt talat, det senaste fyra åren har jag inte vindsurfat mer än fyra gånger.

Nu när det har kommit lite coola vågbärdor till kite så tycker jag det är grymt, sedan så kan man ladda på feta hopp även utan att ha vågor.

Sedan kommer nu också courseracing brädor till kite så man kan segla i väldigt lätt vind.

Men i och med att jag bor vid Stenudden har jag faktiskt nyligen köpt en hårdvindsbärda för vindsurfing samt en fet nybörjarbräda till mina barn.

Jag tror att kombinationen vind, våg, kite och sup är en grymt bra.

Men när man ska ut och resa så är kite överlägset.

Var nere i Tarifa typ -86 då var det sjukt mycket vindsurfare där, (självklart inga kitare i och med att få hade börjat) men nu ser man inte många vindsurfare där.

Känns som att vindsurfing tappar och att kite ökar betydligt mer.

Sedan när de nya kitarna “bow / SLE” som gör att det går enklare att få ut kraften ur drakarna kommit så är kite sjukt mycket säkrare.

Vind och kitesurfare Peter

Vet inte varför men trots att jag kört snowboard, skate, wakeboard och liite vindsurfing så ogillar jag av någon konstig anledning kite. Det är säkert jäkligt kul (lite som att köra wakeboard utan båt) och det funkar ju att köra snabbt i lätta vindar men det känns mer som drakflygning än något annat.
    Hoppa med kite ser ju inte speciellt coolt och roligt ut. Det är liksom inte tyngdlagen som gäller utan mer att man dras upp i ett snöre och gör något trick för att sen hissas ner.

Sen tycker jag det känns livsfarligt att vindsurfa i närheten av kitare. Första gången jag surfade i närheten av kitare damp det ner en sån där drake precis brevid mig och en flög in i skogen.

Jäkligt skönt att det verkar ta så lite plats iallfall.

• sinclair

Medlem
    20 september, 2008 vid 12:42

@staffomania 501220 wrote:

Vet inte varför men trots att jag kört snowboard, skate, wakeboard och liite vindsurfing så ogillar jag av någon konstig anledning kite. Det är säkert jäkligt kul (lite som att köra wakeboard utan båt) och det funkar ju att köra snabbt i lätta vindar men det känns mer som drakflygning än något annat.
    Hoppa med kite ser ju inte speciellt coolt och roligt ut. Det är liksom inte tyngdlagen som gäller utan mer att man dras upp i ett snöre och gör något trick för att sen hissas ner.

Sen tycker jag det känns livsfarligt att vindsurfa i närheten av kitare. Första gången jag surfade i närheten av kitare damp det ner en sån där drake precis brevid mig och en flög in i skogen.

Hela diskussionen om kite och vindsurfing är rätt tröttsam. kan vi inte bara komma överens om att det är otroligt roligt att även töntarna har kul på vattnet med sina shorts utan på våtdräkten och ballerina moves.

• Johan!!

Gäst
    20 september, 2008 vid 13:00

@Haze 501188 wrote:

Inte alls, kite är grymt häftigt och hade jag lite mer deg skulle jag lätt köpa en kite som komplement.

Men nu vindsurfar jag och av samma anledning som jag hejar på Sverige i OS tycker jag nu att vindsurfarna ska knäcka 50 knop… Skumt det där med grupptillhörlighet ;). Skulle nån båt ta rekord så skulle jag va glad om kitarna tog tillbaka det. Skulle en svensk ta rekord…. ja du fattar.

För eller senare känns det ändå som om kitarna kommer bli absolut snabbast.

• kiters_se

Medlem
    20 september, 2008 vid 14:24

@simpa 501140 wrote:

men hur GAY är inte kite?? ta ett rep häng upp dig i taket, snurra, du har nu upplevt kite. Kite är bara “vindby-snabbare” än vindsurfing. vindsurfare i överlag ÄR snabbare . slut

Du har missat något!

Kom ner och prova

Peter, vind och kitesurfare

• haze

Medlem
    20 september, 2008 vid 20:09

Som sagt är sjukt trött på denna pajkastning.Är oxå gammal vindsurfare men aldrig i Sverige.Hängt i Pozo ex antal vintrar men detta skit mellan Kite och vind är sjuk i Sverige.Lämnade min utrustning kvar på GC sist då jag här roligare i Sverige på Kite.

Sinclair: Helrätt inställning…

• jps

Medlem
    20 september, 2008 vid 20:15

Men va f-n bara man har kul på vattnet och visar varandra lite hänsyn och respekt spelar det väl ingen roll om man kitar, vsurfar, surfar eller SUPar eller vad man nu får sina kickar av.

Krama varandra på vattnet säger jag 🙂

• roding

Medlem
    20 september, 2008 vid 20:24

Håller med JPS. Kramas istället.. så mycket mysigare då!
    Själv så började jag vindsurfa eftersom min kompis kitade.. vill lära mig kite också så småningom men jag börjar med vindsurf..
    Har man inte testat det så skall man inte hacka ner på det..

• surf-lord

Medlem
    20 september, 2008 vid 22:13
    staffomania;501220 wrote:

försök att köra båten själv och hoppa utan linan när du åker wake. Och varför surfade du i närheten av en kitesurfare stupid. en vindsufing utrustning tar väldigt liten plats när man knäckt och brännt upp den.

• surf-lord

Medlem
    20 september, 2008 vid 22:20
    Sinclair;501233 wrote:
    Hela diskussionen om kite och vindsurfing är rätt tröttsam. kan vi inte bara komma överens om att det är otroligt roligt att även töntarna har kul på vattnet med sina shorts utan på våtdräkten och ballerina moves.

jag håller med, shorts utanpå, varför? men jag tror det hela handlar om vindsurfare som inte vågar prova på eller är för inskränta och måste då tala illa om kite. tänk när ni började, undra vad optimist jolle seglarna tänkte?
    Sen kan ni alltid skicka frågan “Vad är rosa socka” till 118100 via sms

• carl-r

Medlem
    20 september, 2008 vid 22:31

@Surf Lord 501352 wrote:

hoppa utan linan när du åker wake

Berätta mer.

• surf-lord

Medlem
    21 september, 2008 vid 02:26
    Carl R;501355 wrote:
    Berätta mer.

äääääh kanske finns det en lina mellan wakeboard åkaren och båten men jag vet inte han kanske får fart av något annat, en fågel kanske eller en kanelbulle med remdrift, men man kanske måste vara kärnfysiker eller nått för att förstå vad en linas funktion är i olika samanhang. Som kite, man kan ju inte hoppa utan linor eller finns det trådlösa system typ IR kites med remote control…………………………………………………………………

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 50 knopsvallen kan vara spräckt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.