Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 5/3 dräkt : Hur länge?
-
5/3 dräkt : Hur länge?
Publicerad av eriksson på 22 september, 2004 vid 14:26Jag undrar till vilka grader funkar det att surfa med: 5/3 mm dräkt, 5 mm skor, huva och handskar?
nordgren svarade 20 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Låter bra det!
Var ett tag sen jag surfade nu, så man har varit lite orolig att man ska frysa ihjäl nästa gång man sticker ut. -
ett underställ kan iofs vara gutt attkompletera med. då fryser man inte för fem öre. diskhandksar på händerna.
jag ska köpa nya skor, har slitit ner sulan så att jag fryser redan om fossingarna om kvällarna. -
Har själv Maui Magics väst med huva under, fungerar i princip hela säsongen för mig. Håller med Styret om handskarna, det är oftast händerna som tar stryk först. Förra året körde jag in i november med detta och det fungerade ok!
-
Svar till:
diskhandksar på händerna.
[/ QUOTE ]
Jag har provat med det men de glider bara runt och stannar inte på plats.
Hur gör ni?
Köper en storlek mindre för att de skall sitta ordentligt? -
jag fick några oranga från farsan, dom har dom på jobbet när dom tar vattenprover och grjer, dom är lite annorlunda än vanliga konsum-diskhandskar men efter 2 år som diskare tycker jag att dom borde sitta tillräckligt.
-
Det ska finnas tränings handskar som inte öppnar sig helt..Tyngdlyftare använder såna så inte händerna ska lägga av…
Kanske kan bli som en 2:a hängselekrok…:)
Är nåt man kanske kan ha under ett par lite tjockare våthandskar…
Ingen som testat det?
Hade varit ballt att kunna “kroka” sig fast med händerna om nöden krävde så
Logga in för att svara.