-
5,4 – 6,4 ere för stort hopp?????
Jaha då hade män tänkt att köpa ett nytt segel eftersom både 5,2 och 5,8an pajjade neri i pozo så har jag nu lite ekonomisk brist och lite psykisk panik inför vilket segel jag ska köpa. Har redan införskaffat ett nytt NP serch 5,4 då undrar jag om hoppet mellan 5,4 och 6,4 e för stort??
Jag seglar ju helst när det blåser 5,4 och neråt men det känns som om man bor i sverige och vill ha många timmar på vattnet (vilket jag vill ha!) så måste man åxå ha ett större segel förut var ju 5,8 ett ganska välanvänt segel men jag gjorde nån slags kompromiss när jag köpte 5,4 eftersom den införskaffades där nere där 5,8 kändes helt onödig. Därför har jag nu småkikat lite på ett challenger Bash i storleken 6,4 att ha som lättvindsvåg segel och allmänna lättvinds dagar och förhoppningsvis lyckas med lite freestyle manövrar på min 88 liters vågbräda. Men frågan e om hoppet mellan 5,4 och 6,4 är för stort?
Hoppas att några kan hjälpa mig att välja rätt och tippsa om segel osv! Min budget e rätt sliten så jag har tyvärr inte möjlighet att köpa två segel och heller inte att köpa något sprillans nytt utan de måste va beggat vilket komplicerar det hela lite grana kanske eftersom man då inte kan välja från samma utbud.
Logga in för att svara.