• klang

Medlem
    11 februari, 2008 vid 07:12

Verkar som Finian blev så förbannad över detta så att han dragit sig ur GPS speed surfingen… men det är väl bara en tidsfråga innan de lär sig köra rakt och sätter den där 50-pinnen…

• benke-2

Medlem
    11 februari, 2008 vid 09:42

Säger som kitearna: då vet man det att det är typ ofarligt att krascha i 10 cm vatten.
    Jorå han bröt ju nästan bara nacken enligt honom själv

Fast han verkar ju faktist komma upp i 55 knop genom att bara segla rakt fram med draken, utan något fuffens.
    Även om man borde dra av 10-20 m på 500 meters sträckan eftersom han kör om draken på slutet.

• jarp

Medlem
    11 februari, 2008 vid 12:32

hur funkar det med jämnförelsen igentligen….
    skall inte seglet/draken vara fast i farkosten???
    eller är det så illa att vi matchar varandra med olika vilkor…
    det är ju en jäkla skillnad att glida runt på blöt sand med seglet i startosvären…

/nyligen skaffat GPS…

• tobhed

Medlem
    11 februari, 2008 vid 13:36

Nu har Tilmann Heinig blivit avstängd från GPSSS tillsvidare. Detta efter att ha sagt att han hade slagit rekordet officiellt – det verkar vara ett smärre krig på G på GPSSS….
    http://50knots.xs4all.nl:3006/gps-kitesurfing/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=194

• jester

Medlem
    11 februari, 2008 vid 14:11

Har ju inget med GPSSS o göra, utan snarare kitesurfarnas dito. Han verkar ha ett ganska stort ego med tanke på dom inlägg han skrivit i diverse trådar.

• tbsurf

Medlem
    11 februari, 2008 vid 16:21

@tobhed 444131 wrote:

Nu har Tilmann Heinig blivit avstängd från GPSSS tillsvidare. Detta efter att ha sagt att han hade slagit rekordet officiellt – det verkar vara ett smärre krig på G på GPSSS….
    http://50knots.xs4all.nl:3006/gps-kitesurfing/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=194

Tja tobbe.. det är gps-kitesurfing du länkar till.. inte gps-speedsurfing
    Blanda inte ihop gps-speedsurfing med dom där drakflygarna.. hehehe
    Det är kul att följa deras utveckling och framgång men det är en helt annan sport dom håller på med..

• klang

Medlem
    11 februari, 2008 vid 17:36

Det är en otrolig soppa alltihop, en av anledningarna är väl att GPS speed surfing har växt sig så otroligt stark utan någon direkt ledning, allt har ju varit på kul. Men nu verkar det som att flera önskar ett mer profissionellt erkänt utövande, och då börjar det såklart gunga lite. Det känns som Martin van Meurs tar på sig en viktig roll och styr upp, hoppas han får stöd av de andra organisationerna.

Men man börjar fundera lite, är det så att t.ex. en 100m löpare kan slå ett världsrekord ensam i en liten hall med bra GPS mottagning? Undrar vad som skulle hända med friidrotten och all dess glamour…

• benke-2

Medlem
    11 februari, 2008 vid 17:50

Verkar som att det går att sätta WSSRC rekord med gps om den mäter med 10HZ.
    Tror man måste ha en WSSRC tidtagareman närvarande fortfarande(för 200 Pund om dan+flyg ,och bokad 1 månad i förväg).

• benke-2

Medlem
    11 februari, 2008 vid 18:06

å hela rekordet måste finnas på videofilm, inte halva.
    Och tidtagarmannen ska ha kollat strömmen, (mindre än 1 knop)

• the_novice

Medlem
    11 februari, 2008 vid 20:30

Och när man möter saltbilen så är det väl lämligt att ge sig ut på lite ljupare vatten, eller är det GetWet som är ute med traktorn?

• gonzo

Medlem
    11 februari, 2008 vid 20:44

hhahahahahahahaha
    fan va ni retar er på detta…
    det e ju två helt olika saker ju.
    se det som jävligt fräckt att man lyckats köra så fort. det gör jag i alla fall å hade även gjort det om det va vindsurfing

• pjoter

Medlem
    12 februari, 2008 vid 00:02

för lat för att leta info just nu men det intressanta är väl hur fort man har åkt? inte om man åkt helt rakt eller inte. åker jag i 50 knop så åker jag i 50 knop även om jag svänger hela tiden. Eller ska man börja räkna om alla farter till en rak bana 1 m upp i luften? Snacka om att racing i alla former blir trist. F1 bilarna kör 0m på 1:21.

Kollar man sen på exempelvis 100m löpning så lutar dom sig framåt på slutet för att klippa någon 100del. Det betyder ju att personen i fråga bara sprungit 99,8m och inte alls 100m. Det sista var ju bara att han/hon lutade sig över sina skor.

Känns mer som halvtaskiga argument av ren avundsjuka….

Tycker det är sjukt tufft att någon åkt i över 50 knop på vatten driven av enbart vinden! Sen om det är en segelbåt, vind eller kitesurfing är helt ointressant. Tror jag skulle skita ner mig i den farten.

• klang

Medlem
    12 februari, 2008 vid 07:46

@pjoter 444283 wrote:

för lat för att leta info just nu men det intressanta är väl hur fort man har åkt? inte om man åkt helt rakt eller inte. åker jag i 50 knop så åker jag i 50 knop även om jag svänger hela tiden. Eller ska man börja räkna om alla farter till en rak bana 1 m upp i luften? Snacka om att racing i alla former blir trist. F1 bilarna kör 0m på 1:21.

Kollar man sen på exempelvis 100m löpning så lutar dom sig framåt på slutet för att klippa någon 100del. Det betyder ju att personen i fråga bara sprungit 99,8m och inte alls 100m. Det sista var ju bara att han/hon lutade sig över sina skor.

Känns mer som halvtaskiga argument av ren avundsjuka….

Tycker det är sjukt tufft att någon åkt i över 50 knop på vatten driven av enbart vinden! Sen om det är en segelbåt, vind eller kitesurfing är helt ointressant. Tror jag skulle skita ner mig i den farten.

Gäsp…

• oscar

Medlem
    12 februari, 2008 vid 10:00

@pjoter 444283 wrote:

Dåligt exempel. De startar ju knappast stående raklånga….

• gonzo

Medlem
    12 februari, 2008 vid 16:06

haha det här retar er något så otroligt så ni kan väl knapt sova om nätterna nu

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.