Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 5,7 på firestick 400 100%
-
5,7 på firestick 400 100%
Publicerad av snaffe på 24 april, 2009 vid 17:38Tjena någon som har ett bra förslag på ett 5,7 segel som fungerar bra på firestick 400 100%mast. Boxer verkar vilja ha 430 nu förtiden. Ska helst inte vara för olikt mina andra segel som är naish session. Tidig planing och freestyle,manöverhet är prio A.
basse svarade 15 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Har för mig att jag sett ett Boxer 07 5.8 på fahlens sida.. Slå en pling och kolla? 07.an riggas med 400 🙂
Shoppade upp mig på session+boxer linje i vintras och är såååå sugen på att få testa seglen. Ser gosiga ut :)!
-
Har precis testat mitt session 2008 5,0 och är imponerad av dess tidiga planing. Har kört crossover innan och där är stor skillnad på dessa segel men tycker att med lite teknink så reagerar session riktigt bra. Planade lika tidigt på mitt 5,0 som en annan kille på 6,4. Har dock seglat längre än honom men vill man plana så går det även med små segel. Känner mig riktigt nöjd med segelvalet. Mjuka och sköna.
-
Har ett boxer5,8 -08 till salu.
Skall jag kolla om det funkar på 400 fs 100%? Kan provrigga. -
Enligt några på boards så fungerar det ypperligt med 400 mast till 08.an!
http://www.boards.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=22633 -
Impact;542672 wrote:Har ett boxer5,8 -08 till salu.
Skall jag kolla om det funkar på 400 fs 100%? Kan provrigga.Vet inte om jag är så sugen på ett boxer, verkar vara rena motsattsen till session om man läst tester och vad jag hört föredrar majoriteten 430-mast till detta seglet. Måste finnas segel som ligger närmre session men tack för erbjudandet. Det är inte akut just nu men spekulerar lite inför sommarn.
-
Du kommer inte kunna släppa draget på samma sätt i Boxer som i session så det är inte lika bra inne i manövern, där du vill ha ett neutralt segel. S1 är väl det softa seglet från Severn va så det kan väl vara ett alternativ. Annars har jag gillat att ha boxer i den största storleken tidigare eftersom det plnar så tidigt. Kör Force i de mindre. Kommer byta till boxer nu för att få lite softare segel vilket underlättar i tricken.
Logga in för att svara.