Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 5:e lina vs recon

• michel

Medlem
    1 april, 2005 vid 09:43

OOtrooligt vad många som INTE kör med 5te lina system som
    vet precis hur den fungerar ….

säger bara …

Shift är bäst !

grin.gif

Äntligen är våren här och de nya brädorna blommar!
    Elever börjar boka sig och frosten på båten tinar
    tidigt på förmiddagen!

• luuddee

Medlem
    1 april, 2005 vid 09:52

jag upptäckte en negativ sak med shift när jag testa det i lördags.. där borde vara en swirvel så att inte mittenlin orna trasslar in sig om man gör många rotationer ått samma håll.. märkte att systemet inte funkade speciellt bra då..en lösning på detta hade varit bra.

• stebe

Medlem
    1 april, 2005 vid 10:17

Svar till:

[/ QUOTE ]

Inte kör men har kört…

• michel

Medlem
    1 april, 2005 vid 12:07

grin.gif

• stebe

Medlem
    1 april, 2005 vid 12:42

Fast du har nog en poang iof….

Sen ar femte linan den enda vettiga losningen pa en safe ”suizide leach” som jag har stott pa, sa det kan nog tankas bli det i sommar iaf. Bra nar det blaser pung… men faan assa det ar en lina till som kan trassla sig, det borde ga att komma pa en battre losning.

• curry

Medlem
    1 april, 2005 vid 13:06

typ Windwing? de har ju nått safe-meck där kiten depoweras när man släpper bommen…

• nic

Medlem
    1 april, 2005 vid 13:26

Säg ett system som inte har några nackdelar? Så länge jag kört 5-lina har det varit bra även om jag lyckats snurra kiten runt 5e linan innan jag var van.
    Med 5-lina och Y-front (á la Shift/5element) så är det inte mycket mer lina än vanligt.
    Å du måste snurra duktigt åt enbart ett håll för att det ska bli problem. (Har än inte sett en swivel som fungerar under drag.)

nic

• luuddee

Medlem
    1 april, 2005 vid 14:41

jag tycker inte det finns några nackdelar med själva systemet. . tycker bara det finns positiva saker att säga. men tyvär så tyckte inte jag det funkade klockrent när man snurrade många gånger åt samma håll. EH och best tror jag.. iaf EH har på sina 05 bommar en swirvel som i vanliga fall sitter på exclusiva segelbåtar. och som änsålänge fungerat felfritt..

• hengo

Medlem
    1 april, 2005 vid 17:32

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

Inte kör men har kört…

[/ QUOTE ]

wöörd

• skanepaul

Medlem
    1 april, 2005 vid 21:48

På Naish UDS bom fanns det svirvlar som funkade under drag så visst finns det.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2005 vid 00:56

Svar till:

jag upptäckte en negativ sak med shift när jag testa det i lördags.. där borde vara en swirvel så att inte mittenlin orna trasslar in sig om man gör många rotationer ått samma håll.. märkte att systemet inte funkade speciellt bra då..en lösning på detta hade varit bra.

[/ QUOTE ]

kan halla med. korde Raven pa kiteshow i cabarete igar. kiten kandes valdigt bra men 5e linan var snurrad ca 20ggr och borjade paverka styrningen, lag och drog i bommen hela tiden, riktigt storigt.

staffan

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 5:e lina vs recon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.