Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › 5v Karibien nästa?! Hjälp och info sökes !
-
5v Karibien nästa?! Hjälp och info sökes !
hektor svarade 16 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 58 Svar
-
planering inför resan… hmm… Pyo får hämta upp mig och min utrustning på flygplatsen, öl köper jag på plats… utflykter blir det om vackra flickor ordnar nåt. sådär, nu kan man koncentrera sig på höststormarna och lite äkta hardcore-surf!
-
hektor;516672 wrote:planering inför resan… hmm… Pyo får hämta upp mig och min utrustning på flygplatsen, öl köper jag på plats… utflykter blir det om vackra flickor ordnar nåt. sådär, nu kan man koncentrera sig på höststormarna och lite äkta hardcore-surf!
Haha, ja ok, jag ger mig… Din planering låter bättre än bra, behöver int ödsla mer tid att läsa om Jacques Costeaus tankar om dykningen runt ön… Att Guadeloupe varit svenskt… Osv osv … Mer inrikta mig på ovan bifogade karta med surfspot runt om hela kusten … Och köra allt som jag gör bäst, lite på känn! Och, kolla efter fina fransyskor på plats, vilket i detta fall int är några maträtter …
… Men, nu må jag gå tillbaks och inrikta min kropp på kontorsjobb fram till friheten ..!
-
Halla eller!
Fan va nice ni kommer ha i vastindien! Jag har en vecka kvar i Tarifa nu och ar sjuuukligt sugen pa att haka pa er till Guadeloupe! Jag kikade pa lanken till sunsetsurfcampet.. Boendet kanns dyrt dock,:S 2000 drygt for en vecka, det blir en del om man stannar i en manad. Har ni koll pa vad det ar som galler om man vill ga ner en eller tva prisklasser, ar det hyddan pa vulkanen som galler da? Forresten har ni kirrat rentalbilen, hur nara ar det till spotsen?
Vinden har i Tarifa har inte varit allt for bra under tiden som jag har varit har, har latt fatt en del bra dagar men jag maste anda saga att jag ar lite besviken. Hur som helst, om jag skall punga ut sapass med pengar sa vill jag fan ha vind, Hektor dude kan du garantera mig Bjorkang vind? ;D Skamt och sido ”hur vindsakert” ar det?
Ha det bast sa hors vi!
-
BennyTC;516745 wrote:Halla eller!
Fan va nice ni kommer ha i vastindien! Jag har en vecka kvar i Tarifa nu och ar sjuuukligt sugen pa att haka pa er till Guadeloupe! Jag kikade pa lanken till sunsetsurfcampet.. Boendet kanns dyrt dock,:S 2000 drygt for en vecka, det blir en del om man stannar i en manad. Har ni koll pa vad det ar som galler om man vill ga ner en eller tva prisklasser, ar det hyddan pa vulkanen som galler da? Forresten har ni kirrat rentalbilen, hur nara ar det till spotsen?
Vinden har i Tarifa har inte varit allt for bra under tiden som jag har varit har, har latt fatt en del bra dagar men jag maste anda saga att jag ar lite besviken. Hur som helst, om jag skall punga ut sapass med pengar sa vill jag fan ha vind, Hektor dude kan du garantera mig Bjorkang vind? ;D Skamt och sido ”hur vindsakert” ar det?
Ha det bast sa hors vi!
det verkar ganska dyrt med boende där nere, när jag bokade hittade jag inget som var billigare. antingen kan du ställa ihop 2 kites med ryggen mot varandra och häfta ihop dem, annars kanske Langleys hotell har sista minutenpriser – kan vara värt att kolla upp.
hyrbil…. det behövs nog inte… eller? förmodligen har vackra flickor ordnat med det åt mig också.
och JA jag garanterar minst 10 m/s varje dag 🙂 vad jag förstått är det ganska vindsäkert från december och några dagar framåt.
tror att det handlar om att ta över ön succesivt – i asterix & obelix tar romarna över britannien genom att anfalla när det är tedags, får tillämpa det när det är baguettdags för fransoserna.
-
etype;516769 wrote:Shit, de e dags att kolonisera igen! Jag och Franke kommer ner, samma tid, samma surfcenter. Alesand, hur dags landar du den 16:e?
/Etype
Heppåre Etype!
Jag landar 17.50 i Point a Pietre.
Själv? Är det så att vi sitter på samma flyg tro? (TX1532)
En fråga – Hur svårt kan det vara att kolonisiera Guadeloupe ..?
… Vi hade ju paradisön i bara lite drygt ett år …Vem tar med den Svenska Fanan? Jag har bara en schweizisk liggandes hemmavid…
-
Häpp!
Nog ere samma plan alltid.. Så du flyger från sthlm alltså?
Vi får ta å hooka på nåt sätt, jag kanske kan stå å sjunga lite eurodisco på flygplatsen tills du hittar oss? 🙂
Ellerrr så skickar jag ett pm med mobnr… -
etype;517395 wrote:Häpp!
Nog ere samma plan alltid.. Så du flyger från sthlm alltså?
Vi får ta å hooka på nåt sätt, jag kanske kan stå å sjunga lite eurodisco på flygplatsen tills du hittar oss? 🙂
Ellerrr så skickar jag ett pm med mobnr…Gött gött!
Jag tror iofs det skulle räcka om du drog några grymma Eurodisco-låtar, men kan väl ta numret ditt för säkerhets skull..! 😉
Förresten… Frågade Peyo angående upphämtning på flygplatsen … Han kan hämta upp, för 50 euro..?! Känns rätt mkt..? Kan ju int vara mer än 5 mil till flygplatsen, med en ö på 3mil i diameter … 5x2x0,9×11,0/10,14 ~ 10 eurosar … +40 euro för upphämtning? Nej, då tar jag mig hellre en låååång kvällspromenad …
Nu är vi iofs 3 pers som kan splitta, men ngn fason får det la vara… Alla är vi väl surfare … För 50 euro kan jag lätt hyra en vespa för hela resan och brumma runt hela ön …
Fast han kanske menar fram och tillbaks..:
”If you want we can orgenise a airport shutle, the price is 50 euros may to come and come back”
Tar ditt nr och skickar dig mitt, så kan vi konversera mera -
det var dyrt, kolla gärna med honom om det även innebär skjutsen tillbaks! tänkte också be honom hämta, och jag är vad jag vet HELT ensam på mitt flyg
-
hektor;517676 wrote:det var dyrt, kolla gärna med honom om det även innebär skjutsen tillbaks! tänkte också be honom hämta, och jag är vad jag vet HELT ensam på mitt flyg
Senaste nytt från Peyo:
”The price of 50 euros is for for arrival and departure and per person.”
Min tanke är att det fortfarande är dyrt, speciellt då vi tre ska betala totalt 1500:- tur och retur för upphämtning/avhämtning, flygplats – boende …
Att hyra en bil, under 2v kostar från ca 4500:-
Splitta på 3 = 1500:- (+bensin)
Hmm, försöker hitta vespa också… Lite knöligt med baggage, men lite spännande ska det la vara också. Sen, blir det mer smidigt på dagsetapper … Ta lite mindre vägar kanske, mer rörlig … Och, iom att basecamp är givet, så behövs int mkt packning då man sticker iväg på dagsetapper … Svårigheten är att ta sig med allt baggage till Surfcamp, har int funderat ut ngt smart sätt än …
Jag håller er up to date … Känslan från mig är iaf att 50 eurosar per person för upphämtning är mycket … Undrar om hans surftaxi har liknande taxor … -
Jag är helt med på att splitta en surfbil under 2v! Kanske Hektor är på oxå så blir vi 4.
Om det kostar 25 euro för en 45 min tur känns det som surftaxi inte kommer vara helt gratis heller…Men jävlar va peppad man börjar bli nu! kommer bli en soooft julafton :cool2:
/Franke (mr eurodisco #2)
-
Jag är med största sannolikhet med på det, är ju dock där med ännu en så hittar vi en bil för 5 inkl utrustning så hade det vart najjs
i princip så kommer min resa t/r till flygplatsen alltså vara väldigt mycket billigare än eran, hehe
glöm inte att packa tomtedräkten och glöggextraktet!
-
Tja!
Ville bara flika in en liten grej här. Hyr INTE vespa. Från point a pitre över till basse terre (iaf) är det riktigt stora motorvägar, där vill ni inte köra vespa. Sen har dom ju en lite annorlunda trafik kultur skulle man kunna säga. Vi var lite sugna på vespa en stund, men insåg snart att man skulle väl få ha livet i behåll i ca 10 minuter på en.
Summering, dom kör som biltjuvar hela bunten och man blir bra skitenödig redan när man åker med bussarna. Så hyr bil som minst.
/Hellgren
-
Heppåre!
Okok, då blir det ingen vespa, man vill ju komma hel därifrån …
Känns som om det vore en bra sak att hyra en större bil tillsammans. Jag vill samtidigt ta någon dag med canyoing i regnskogen, div upptäcksfärder runt ön, men absolut främst search efter goa kitestränder.
Är sjukt sugen på Guadeloupe nu när gråheten Sverige visar sig från sin främsta sida… Sommarresa nu känns helt rätt beslut..!
Jag ska kolla upp hur bussarna går med Langley, borde finnas möjlighet att åka Point e Pietre-St.Francois med kollektivtrafik (vilken förmodligen blir sjukt spännande bara det).
Kommer tillbaks med info när jag hör ngt.
Hyrbil kanske fixas bäst på plats, pris för 5 pers i en stor bil blir väl runt 1500-2000:-, förhoppningsvis kan alla ecodriving, så att bensinen är inkluderad där. I annat fall kan vi göra som Snowroller och putta oss fram…Håller på att kollar efter nya leksaker inför resan också, riktigt nice. Nu när man bestämt sig för att kite är sjukt kul, är det bara att casha ut..!
-
Ohoj!
Alesand & Hektor, ni kan väl skicka ett mess så vi kan synka upp lite ang hyrbil, onödigt om alla 5 fixar var sin minibuss…
Mitt nr e 0734-481347 (Frank)
Nu har fan nedräkningen börjat, 14 days and counting! Muahahaha
Logga in för att svara.