Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › 5v Karibien nästa?! Hjälp och info sökes !
-
5v Karibien nästa?! Hjälp och info sökes !
hektor svarade 16 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 58 Svar
-
jag har varit bitter idag. oh sa bitter.
MEN whats important, min utrustning har hittats och kommer imorgon em, olen ar billig tror jag och soft folk har. varmt.
lakan finns! hor av er nar ni ar i paris och vet att ni kommer pa planet, kommer ta en stund for mig att hitta aeroporten 🙂
saker man har pa franska stallen – strejk och non-qwerty tangentbord
-
hektor;521086 wrote:jag har varit bitter idag. oh sa bitter.
MEN whats important, min utrustning har hittats och kommer imorgon em, olen ar billig tror jag och soft folk har. varmt.
lakan finns! hor av er nar ni ar i paris och vet att ni kommer pa planet, kommer ta en stund for mig att hitta aeroporten 🙂
saker man har pa franska stallen – strejk och non-qwerty tangentbord
Bra sammanfattning, och skönt att dina leksaker hittades samt att det int blåser alltför mycket at the moment..! Blir att landa i Guadeloupe några dagar, innan vinden sätter igång har jag märkt.
See you soon!
-
… Ett par ändringar så här på sista dagen innan avresa …
Vi kommer inte 1 person från Falkenberg, utan 2! Mr Jakob Jakobsson hittade restresa hela 20 timmar innan avresa!
Dock för detta med sig:
Jag och Jakob kommer EJ bo på Sunset Surfcamp, utan Langley Hotellet i norra Basse Terre… Därför hyr vi egen bil från och med lördag, då vinden förmodligen har anlänt…Hoppas inga problem kommer av denna ändring, men att vi ändå hookar upp och surfar kring underbara Guadeloupe!
Till soon!
-
Franko, vad får man pynta för Langleyhotellet egentligen? Svagt att svika de salta killarna i Saint Francois, är det Tomas som tar över ert rum alltså?
Får man någon på-plats-rapport? Vad säger de lokala vindgurusarna, när blir det vind? Hur otrevliga är fransmännen? Vad ska vi ta med till julbordet?
-
Simon din gamle fyllekajja, hur ska jag veta vad langleyhotellet kostar? fraga alesand, som snodde den sista bungalowen.
Sunset surf camp är däremot soft, mkt surfande fransoser, men det kan man leva med. Idag blev det lite wave-surfande, men from imorrn blir det köra av. Julafton ser ju riktigt lovande ut!
Glöm inte glöggen, sillen och nubben! -
Hoppas ni gillar Gua, jag blev sjukt positivt överaskad av konstant vind som mer eller mindre alltid låg runt 10-16m/s efter kl. 12.30.
PÅ något konstigt viss så i min mening så blåser det alltid 3m/s mer strax utanför hotel än övriga Gua. SÄker kort är att starta från Plage del Pearl som ligger 200m söder ut från Fort Royal, ligger ett rev 200 meter rakt ut oxå som kan leverera loggo vågor.
(Hälsa Björn (hotell chef och Marica Vice.) från mig!, och även Konan(tennis instruktören)
Hang loose Jonas
-
Ok då Franko, jag ska sluta smutta på julglöggen och nyktra till igen. Jag hade i dimman svårt att se skillnad mellan alesand och akebono´… 🙂
Ni kan väl posta nån surfbild här i forumet så vi får se hur ni har det. Nedräkningen har börjat och resväskan ska fyllas. Var det något problem på flyget med surfbagaget, vad fick ni betala för det?
-
Jonte, ska definitivt kolla upp Plage del Pearl, och omrâdet kring Langley hotellet. Vi har testat ett par dagar vid st anne och pointe de chateau, men NO-vinden har inte levererat ännu…
Simon, om ni kör med golfbag sâ tar Langley 400 bagare tor; inga som helst problem med vikten för bagen sâ länge den inte överstiger maxvikten för kollin (31-32 pannor).
Ett tips kan vara att ta med vâtskor om ni har ömma târ… rätt mkt korall pâ en del spots verkar det som. Och myggA kan va trevligt…
Peyo skulle kolla upp hyrbil ât er btw. Synes i karibien! -
Är det någon som vet något billigt hyffsat boeende på ön ??? 🙂
-
ZarL;527580 wrote:Är det någon som vet något billigt hyffsat boeende på ön ??? 🙂
såg några som tältade på stranden
-
hektor;527591 wrote:såg några som tältade på stranden
haha de hade jag kanske inte tänkt 🙂 men nått billigt gärna Basse Terre:laugh:
-
hehe sorry dude men ön är dyr… om du inte vill åka längre tid än 2v så föreslår jag att köra langley med hotell… för 3v så betalade jag ca 7000 för boende (med hektor travel agency alltså 😉 ).
sen att sunset surfcamp (på grand terre) var riktigt soft med skönt folk är en annan sak.hittar du nåt billigare så posta det, är nog fler som skulle vilja hitta billiga alternativ!
Logga in för att svara.