Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 6 fenor, för/nackdel!?

• 6 fenor, för/nackdel!?

Publicerad av ceasar på 15 maj, 2003 vid 10:09

behöver lite råd av ni som åkt lite längre..

Jag kör med wake och har satt på 4 extra fenor vid ”hörnen” om ni förstår… Orginalfenorna sitter kvar på ordinarie plats, ska jag ta bort dom eller?! vad blir då skillnaden?

MVH / frisk ung roger

anonym-anvandare svarade 21 år, 12 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    15 maj, 2003 vid 11:49

Personligen så har jag kört en del med kompisars brädor som har både större samt fler fenor.. och skillnaden märks markant när det är choppigt(ojämnt) vatten.. med min egen bräda(väldigt små fenor) har jag väldigt svårt att ta höjd medans med en kompis (likadan bräda, större fenor) är det mycket lättare..

Åker du på ställen där det är jämnt fint vatten blir fenorna inte så viktiga eftersom det är lätt att kantställa brädan..

En rekommendation är oxå att försöka hålla draken långt nere i fönstret(bara någon/några meter ovanför vattenytan) när du försöker ta höjd i choppigt vatten för då är det lättare att hålla kontakten med vattnet.

• ceasar

Medlem
    15 maj, 2003 vid 18:10

Okkk!! tack för tipset..

var ute idag och det gick finemang!

mvh // jh

http://www.umekite.tk
    http://www.umesurf.tk

• anonym-anvandare

Medlem
    15 maj, 2003 vid 18:31

6 fenor är tok mycke, jag kör med fyra små och väldigt smala assymetriska fenor. ju smalare desto bättre och snabbare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA