Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 6 veckor på Advance Kobra…………………….
-
Fick testat Kobra idag, både 12,8 o 17,7.
Kan konstatera att 17,7:an är betydligt snabbare än min 16m2 CO2:a och trycket/hänget gör att jag fortfarande ler….jag upplevde den inte seg!!!
Däremot var den betydligt stabilare än jag väntade mig med tanke på AR talet.
Ska bli riktigt skoj att få testa 12,8 i mer vind. -
fan har dom lyckats få 17.7an snabbare än 12.8an menar du?
-
Härligt att höra Christian! Får bara hoppas att 12.8 uppför sig lika fint enligt din smak
Har nu precis fått hem niorna så det ska bli grymt spännande att se hur de flyger!
Verkar skumt, Hugge! Inte ett klagomål på 17.7 utan de som tyckt den varit tuff att styra har bara kört 12.8!?!?
Seriöst, var det Freddes kite du testade, eller…
/JOnas
http://www.airborn.se -
Fredrik japp, han tyckte också den var jevligt seg nämligen
-
Menar du Fredrik Hammarlund så var det ju länge sen du testade den….. Har du gått o tryckt på detta tills nu
Får nog ta en titt på den kiten eftersom det är det exemplaret som jag fått fler klagomål på… Testa Fredrik Peterssons 12.8 om du får tillfälle. Vore väldigt schysst att få veta om det var ett segt ex!
/Jonas
-
är denna kite som nått jädra årgångsvin ?
eller en singha beer i thailand..
ena kvällen kan man dricka 12 och inte bli full ett jota
och andra 5 och inte kan stå… mellan 5% och 12%, beroende på vem som bryggde..vissa kan va sega beroende på vem som syr? så då har freddan fått tag på en som redlöse ragnar nere på sjuan sydde
-
Svar till:
är denna kite som nått jädra årgångsvin ?
eller en singha beer i thailand..
ena kvällen kan man dricka 12 och inte bli full ett jota
och andra 5 och inte kan stå… mellan 5% och 12%, beroende på vem som bryggde..vissa kan va sega beroende på vem som syr? så då har freddan fått tag på en som redlöse ragnar nere på sjuan sydde
[/ QUOTE ]
Ja sjuan har ju alltid varit lite av fabrikens “svarta linje”.
Om du förstår vad jag menar… -
jodå.. jag är med på spåret…. men jag säger inget…………………………………………………………….
-
Jag hörde att “Ragge” fått ett ultimatum, avgiftning eller kicken? Men det är som sagt bara ett rykte, inget jag kan bekräfta…
-
Jämförelsen med årgångsvin är faktiskt inte så dum, Niklas… Med riktigt fina råvaror och enormt jämn kvalitet kan ju vinet sparas länge och blir bara bättre & bättre, medans andra yngre viner måste drickas direkt innan de smakar skit!
Kiten är nu testad och inga som helst problem eller avvikelser…
Vad gäller Singha var jag i Thailand ca 10 gånger förra året, drack Singha och blev inte besviken en enda gång! Kanske det faktum att man intog viss mängd Mekong vid sidan om påverkade resultatet… Nu är det dock inte på Sukhumviten som KOBRA “blir till”, utan i Hong Kong–med schweizisk kvalitetskontroll (heltidsanställd joddlare i lederhosen!) Så Freddans kite + alla andra går som klockor
/Jonas
-
Hmmm….
Här på går det en vild diskution om min kobrakite läser jag…
Jo tack min kite funkar helt utmärkt. Jag är mycket nöjd… -
Ja, du ser Fredde… Man måste uppenbart ta allt som står här med en nypa salt (och alltid bilda sig sin egen uppfattning)! Nian kommer inom kort och Freddan Q som kört DEN är lyrisk!
Logga in för att svara.