Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › 60% fordonsskattehöjning
-
600kr tror jag det är, reggade om släpet och då kostade det en 600 hundring. Antagligen blir det dyrare om man ska ha gas i bussen. Om jag inte minns fel så kostade även Chevan 600kr när jag reggade om den för ca 15 år sedan.
Men räkna där någonstans mellan 600-1000kr så har man nog hamnat rätt. Äh jag gissar lite nu, borde finnas uppgifter på bilprovningens hemsida. -
Ska det jämnas ut så en LB diesel ska bli lika hög som en personbils diesel? Då är det ju åta helvete högt …
-
ollfa297 wrote:Ska det jämnas ut så en LB diesel ska bli lika hög som en personbils diesel? Då är det ju åta helvete högt …
Ja, fast personbilsdieseln har ju kommit ner en bit efter införandet av den CO2-baserade skatten..
-
Judo-Freddan wrote:Ja, fast personbilsdieseln har ju kommit ner en bit efter införandet av den CO2-baserade skatten..
Från årsmodell 2005 var det väl va? Äldre dieselbilar får ingen skattesänkning vad jag vet. Jag känner mig inte sugen att finansiera en skattesänkning för de som har råd med årsmodell 2005.
-
Johan!!
Gäst22 januari, 2006 vid 22:19Eller så kör man veteranbil=skattebefriad!
-
håler med johan, jag är asglad att min vw buss är en 76a och blir skatteberiad just iår!!!!!!!!!, jag får nog investera i en ny present till bussen, kanske dags för en ny rattmuff.
-
Var det inte förra året skatten höjdes med 40% ?
När jag köpte Chevan för 2 1/2 år sen, betalade jag 1500 i skatt, nu e den uppe i 3300…..
Tur man inte lever på marginalerna…Jädrans :santa: i denhär Skitregeringen…..
-
Hej ni som vill kan undvika vägtrafik skattehöjningen och höjningen av försäkringen genom att köpa husbilen billigt med mkt utrustning mm och bättre skick i Tyskland.
Tackvare Eus fri rörligthet av varor,kapital,tjänster och människor.
DU Kan ha husbilen registrerad där och betala deras lägre vägtrafik skatt ( på en större husbil är den 1400 kr) och försäkring (ca 2500 kr/år) helt lagligt enligt vägverket men som Svensk medborgare får du inte brucka den mer än ett år i Sverige men sedan reggar du den på någon annan under 1 till 2 dagar och reggar över den på dig och börjar om.
Enda du behöver är en folkbokfördingsadressi Tyskland.( ps du kan vara folkbokförd i flera länder det som svenska myndigheter inte vet något om det vet de inte) och det har jag vart i tre år nu och sparat en hel del på.
Vill du köpa en bra husbil billigt kolla på nätet i Tyskland.
Vill du ha en folkbokförings adress i Tyskland för att kunna betala den Tyska vägtrafik skatten och husbils försäkringen då kan du få hyra en postbox i Puttgarden Tyskland med efter sändning av posten för endast 2500 kr / år .
Hör av dig så hjälper jag dig med det praktiska.
-
Hej ni som vill kan undvika vägtrafik skattehöjningen och höjningen av försäkringen genom att köpa husbilen billigt med mkt utrustning mm och bättre skick i Tyskland.
Tackvare Eus fri rörligthet av varor,kapital,tjänster och människor.
DU Kan ha husbilen registrerad där och betala deras lägre vägtrafik skatt ( på en större husbil är den 1400 kr) och försäkring (ca 2500 kr/år) helt lagligt enligt vägverket men som Svensk medborgare får du inte brucka den mer än ett år i Sverige men sedan reggar du den på någon annan under 1 till 2 dagar och reggar över den på dig och börjar om.
Enda du behöver är en folkbokfördingsadressi Tyskland.( ps du kan vara folkbokförd i flera länder det som svenska myndigheter inte vet något om det vet de inte) och det har jag vart i tre år nu och sparat en hel del på.
Vill du köpa en bra husbil billigt kolla på nätet i Tyskland.
Vill du ha en folkbokförings adress i Tyskland för att kunna betala den Tyska vägtrafik skatten och husbils försäkringen då kan du få hyra en postbox i Puttgarden Tyskland med efter sändning av posten för endast 2500 kr / år .
Hör av dig så hjälper jag dig med det praktiska.
Logga in för att svara.