Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 70 kronor kostade SUPen

• 70 kronor kostade SUPen

Publicerad av badjanne på 15 oktober, 2011 vid 17:02

‎70 kronor kostade SUPen. Jag hade redan en div 2 bräda från 1980 och en halv paddel. Förlängningen av paddlen fixade jag själv med en bit rundstång. Allt fungerade klockrent trots att alla sa att det inte gick att använda en rundbottnad bräda.
    Körde även ett race mot en kanot, vilket jag vann. (han va inge bra)
    Enda problemet var att lacken inte torkat så paddlen fastnade i handen. Fick avhjälpas med Biltemas värdelösa silvertejp.

ola-h svarade 13 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • herr-pelegrin

Medlem
    15 oktober, 2011 vid 17:37

Den där brädan ser nästan lite modernare ut än min gamal Järvinen som jag brukar raca med när vi kör öppen segeltävling varje år på området. Om förhållandena vill står man sig väl även mot katamaraner och andra speediga segelbåtar.

Vad gäller SUP:ar så såg jag några som var ute i vågor nere i Rimini härförleden. Rätt imponerande hur de kunde stå och paddla rakt ut genom vågorna, ta lite höjd och sedan surfa tillbaka. Bad-Jannes ekonomi-variant kanske inte hade funkat i dessa förhållanden. Den kanske trivs bäst i LUGNT VATTEN?

• ola-h

Medlem
    15 oktober, 2011 vid 18:27

Apropå rundbottnad, någon som vet var den gamle bräddesigners Davidsson håller hus?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 70 kronor kostade SUPen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.