Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 720
-
Publicerad av unhooked på 21 februari, 2008 vid 09:19
Den första respektabla 7:an evör, och hadlows 7:a kan gå och lägga sig.
dre da man
[IMG]http://www.kitescoop.com/forum/download.php?id=317[/IMG]luuddee svarade 17 år sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
riktigt fet!!
men skulle vart lite längre rotation så det verkligen blivit en 7:a i luften å inte det sista kvarts varvet i vattnet.
men snyggt är det!!
-
@pjoter 446105 wrote:
riktigt fet!!
men skulle vart lite längre rotation så det verkligen blivit en 7:a i luften å inte det sista kvarts varvet i vattnet.
men snyggt är det!!
nej.
med en kite blir ju en 7a egentligen bara 1 och 3/4 varv om man inte vill landa på tvären. (eller 2 och 1/4 om man gör en backside..)
-
pjoter, jag vet inte om du har gjort en spin från en våg men snacka inte en massa skit, den 7an sitter klockrent. Jubel och gratulationer till D.R.E
-
syftar inte på att man åker mot vågen, hoppar och sen landar downwind, det är rätt självklart att man gör men kollar man på dom sista bilderna i sekvensen så tycker iaf jag att det ser ut som han fortsätter rotationen i vattnet. iofs svårt att se eftersom han försvinner bakom brytet och det inte är så många bilder. Precis som man i snowboard ofta landar i en rotation. fetare om man snurrat helt klart, spotar landningen å stompar den.
Men förutom det så är det ett riktigt grymt hopp.
-
woo is mattais still using the forum!! long time no hear dude… when we getting wasted? you always talk about it but somehow manage to avoid my calls, sms, emails, and messages that I leave with all of your mates… haha its almost like they have your phone 24/7…. everytime I call you have just gone to the bathroom or something…
-
Pjoter, den är 100% Tony! Sounds weird, I havent got any messages.. just give me a call, shouldnt be a problem! Later!
-
haha, ok.. då har jag fel, de e precis så den ska se ut å det är precis en sån 7a man ska sätta i fortsättningen.. så på en tävling hade ni gett den 10 av 10 och även om gubben efteråt hade gjort den 2m högre och varit klar med rotationen i god tid för landningen hade han inte fått högre poäng.
-
pjott han landar den ju den på rätt håll och gör inte den sista biten i vattnet dock bakom en våg men det e inte sama sak
Logga in för att svara.