Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › :,(
-
Publicerad av lolve på 14 september, 2005 vid 17:07
sånt här händer ju inte.
JÄVLA SITTSELE!!
enlight svarade 19 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
SHIT, MEGABIT!
Lider med dig!
Vad är..hrmf…var det för segel? -
Det är en NP Soul.. iaf jag var i krokad med den JÄVLA SKIT SITTSELEN! och så börja jag tappa balansen (körde kanske i 20knop) och det gick fan inte att kroka ur..
. så jag flyger fram fortfarande ikrokad och landar på seglet (tror jag) och det blir världens reva
nån som tror att det är värt att lämna ni den till nån segelmakare?
-
ja det tror jag absolut det kommer inte kosta så mycket heller faktiskt, för det är bara ett fönster som är krajj resten verkar ha klarat sig…
-
jaaa.. fan imorrn ska jag till skillinge seglarafär. och be dem laga seglet eller få Pris förslag(får jag se hur det blir sen) men det är nog första gången de lagar nått windsurfing segle tror jag, så de kan vara dyra
men men .. will see
ha det gutt /love -
Sånt är det :/
Själv var jag i Askimsviken, toköverriggad med 5.8. 2 brädor med mig dit, två brädor med mig tillbaka. Var skitnöjd över att jag varken tappat eller drämt in dem i någon medsurfare när de skulle staplas på bilen.
Väl hemma i majorna lägger jag dem som vanligt platt på en gräsplätt när jag lastar av, vänder mig om nån sekund, för att sedan se en dunkerbeck-custom komma flygandes. Bilen fick lite färg på takkanten, men brädan var något sprödare
Går det att laga tro?/Henrik
-
vilken Jävla otur. hoppas bara sånt hännder en gång i livet
.. hände det idag?
lycka till med lagningen -
JAg har gjort exakt samma sak, ett 11.5 Nitro 3 blev ett fönster fattigare. Det var dock inga problem för en lokal guru som fixade fönstret för 350 kr (och det var hela nästan fönstret). Det är när man sitter i selen det händer men numera krokar jag inte i mig förräns jag har foten i den främre stroppen.
Jag tror inte det behöver bli så himla dyrt för dig efterssom (vad jag såg på bilden) mylar lagret inte är holt avslitet längs lattan, själv så skalade jag av en bra bit längs lattan…
tyvärr har värdet sjunkit något (designen blir inte riktigt lika läcker), men som formula nybörjare märker jag inte sånt tjaffs heller…
-
de där med värde är lite skit samma har redan fult med lagningar på den. och jag ska ändå köpa ett nytt segel(mindre) men men .. bara det blir bra gjort
/love -
Fick oxå ångest i fredags!
Gjorde samma blåbärs tabbe när jag skulle lasta på brädan på takboxen på morgonen innan jobet. Böjer mig ner för att ta upp spännbanden. När jag tittar upp ser jag min Seatrend 252 blåsa iväg. Kastar mig upp över/mot biltaket för att få tag på den. Fick då tag på tailen vilket medförde att brädan vred sig och jag inte hade en chans att hålla emot när nosen störtade mot asfalten!
Resultatet blev en uppfläkt nos! Panik utbröt då! Gnuggade mig två ggr i ögonen för att vara säker att jag inte drömde, men tyvärr. Sanningen var brutal och det vara bara att inse att jag hade klåpat mig rejält!
Sprang snabt och hämtade epoxy lim och gelcoat filler för att göra en akutlagning i två steg. När jag kom till jobet stopade jag in brädan i bilen (bra med kombi). Smackade på lite epoxy lim för att skydda styrofoamen från gelcoat’en! Gick ut på 9-fika rasten för att applicera gelcoat’en. På lunchen slipade jag. 13:15 slutade jag jobbet tidigt för att åka ner till sjön. Fick trots allt en grymt bra surfdag!
Lärdom av detta:
Använd boardbag och trä brädan in i redan ditsatta spänband!På bilden har jag precis tryckt dit massa epoxylim.
Logga in för att svara.