Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Aaaaaaaaaah. Äntligen…..

• Aaaaaaaaaah. Äntligen…..

Publicerad av calle_b på 5 maj, 2004 vid 15:33

Så var det avklarat, efter ca 7 månaders väntan! Allt klaffade; Ledigheten, vinden(nja, nästan iaf) och riggbagen va komplett, solen sken o vinden ven(nja) och premiären är tagen. Helt underbart, dock underriggad på Värtan, en byig historia med några pangbyar i 5.8:an och nya vågisen… Precis som det ska va.

Hej hå, nu är det kört, I´m back on track wink.gif

Ha d gött

calle_b svarade 20 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • brutus

Medlem
    5 maj, 2004 vid 16:34

grattis, låter gott…
    7 månader här med – börjar väl bli dax att hoppa i plurret nu, men jag har ingen huva eller handskar o “pussy” som jag är enligt en tidigare tråd så drar jag mig för det.
    Säsongen i år börjar i Grekland om en vecka, men se’n lär det inte gå att stilla abstinensen när man kommer hem…
    med lite nya prylar cool.gif

Hur kallt e vattnet i värtan nu?
    Var surfade du?
    /M

• jojosurf

Medlem
    5 maj, 2004 vid 16:48

Lyckost där!…

Var ligger “Värtan”?

Jojo cool.gif

• calle_b

Medlem
    5 maj, 2004 vid 18:04

Jo! Det va kallt om fötterna, men det gick bra när dom domnade bort. Slängde på mej skor sedan, då var det inget problem

Vi gick ut vid Viggbyholm. Check it:

• jojosurf

Medlem
    5 maj, 2004 vid 18:19

Jaså, där, kallas inte platsen näsby?. … Men jag var ju där och då hade vinden hunnit dö ut… var där runt 13.30 tiden..

Är det du som hade den blåa AHD brädan?

Jojo cool.gif

• nanna

Medlem
    5 maj, 2004 vid 19:49

Jag gick i vid Näsby Park (inte Viggbyholm) och körde 5.9 från ungefär 12.30 – 15.00. Fruktansvärd byigt som vanligt men bra tryck i seglet när det väl blåste.
    Och det är inte kallt i vattnet längre. wink.gif

• robin

Medlem
    6 maj, 2004 vid 07:10

Näsby Park är stranden och Stora Värtan är sjön. Vi hade visst otur som kom lite sent… Men ett par timmar i solen på stranden slår definitivt jobbet!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2004 vid 07:43

en skitdag mao…fredag ser det bättre ut för Näsby P…

• calle_b

Medlem
    6 maj, 2004 vid 16:31

Nja, inte skitdag, det var juh trots allt premiär.
    Viggbyholm ligger mer norrut än Näsby parks strand, precis mellan ön vid sundet norrut där…. Jajja, nu är man låst i ekorrhjulet, men har man tur kan det komma lite ös på lörd…

Nej det va inte jag som körde den blå AHD:n, körde(skratta inte nu) min nya älskling Acid på 70 liter. Tog 5.8:an förvånansvärt bra!!! Mkt intressant, men den skulle aldrig hålla en 5.8:a i vågor tror jag. Kanske, men väldigt tråkig och försiktig segling med min teknik iaf…

Ha d gött!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Aaaaaaaaaah. Äntligen…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.