Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › AB+ brädor
-
Shiiit…. jag som är så kass på guppi-segling… men det lär man sig väl snabbt när man åker på däng hela tiden den första veckan. Bara det löser sig med boardbag nu också så kanske man kan koncentrera sig lite mera på jobbet den sista månaden…
-
Du som är på plats kanske vet om det blir nått PWA Hawaii Pro i år, står fortfarande TBC på PWA’s hemsida. Vore kul om dom hade lite mer pengar i potten så att poängen räknas
/adde
-
Var lugn, “tradewinden” blir stadigare och lite starkare senare på våren; typ en segel storlek ner.
Och vågorna blir även en aning mindre. Ganska lagom helt enkelt
Kolla här;
Maui – Conditions / month -
enligt säkra källor kommer vind och vågor vara som bäst i slutet av mars
-
Svar till:
enligt säkra källor kommer vind och vågor vara som bäst i slutet av mars
[/ QUOTE ]
Gytt…
-
Fast på Maui kan lite “däng” innebära att halvt drunkna, knäcka masten, dumpa riggen och simma iland med brädan över grunda revet mot steniga stranden. Dvs både kostsamt och ohälsosamt, fast ibland bara helt, helt underbart! Inte som Lejet precis!
Men som Calle påpekade så är swellet mindre i april.
/Magnus -
Är Pio en lättviktare lätt så talar ju det för att Shock kan vara rätt även för mig, trots en viss teknikdifferens mellan mig och Pio i seglingsnivå/kunskap!
Fast jag är ju kär i mina oldschool-edition-Tidal v1 så valet är svårt! Pest eller kolera!
Kör järn och akta fina näsan Jeppe!
/Magnus -
Rätt ska vara rätt. Vet inte vart ifrån jag fick “Pio”. Den lille radikala AB+ teamriderna heter Yann. Han tycker för övrigt tidel waven går bättre än shockwaven i bottomturn i 1,5 mast hookipa (tacka faan för det) men att shockwaven är grymt skön allround. /Jesper B (nu med trasigare fot än näsa)
-
Stämmer bra!
Det är den lille fransosen Yann Quilfen (team Quicksilver) som är teamseglare hos AB+.Jo som sagt, tacka tusan att Tidal är bättre i 1,5 mast!!! Vad skulle man annars med den linjen till när man redan har Shock?
Jag kanske ändå skulle spara lite pengar till en Shock?
Börjar du bli ömtålig på äldre dar Jesper? Eller är det så att du kör i radikalare och radikalare förhållanden!
/Magnus -
Ni verkar haft en underbar tid på ön!
Du hinner läka innan Torö säsongen kommer igång.Aloha
Calle
-
Hur går det för Kjelle, har ju inte hört av honom alls, här på FÖRETAGSVÄGEN inget K-O-R-T eller inget alls, var han för ringrostig så att han inte klarade sig i maui-swellet, utan att ha ätit sten på Torö på åratal.
/Jan Erik`s bulva`n
Logga in för att svara.