Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing AB fuerthe speed

• ola-h

Medlem
    26 juli, 2008 vid 15:00

@tobhed 484382 wrote:

Nu ska jag inte dissa AB, men vad har han gjort de senaste åren? Hans namn är väl inte så speciellt hett längre och han syns ju i princip aldrig. Ska han bli ett namn igen så får han väl vara med på tävlingar och visa vad han kan eller visa sig vara en erkänt duktig segeldesigner på någotvis. Just nu förstår jag inte hur han ska kunna sälja fler segel åt Challenger om han inte syns mer än vad han har gjort de sista 2-3 åren.

Preliminärt är Anders 5:a i första racet i Fuerte. Inte så illa, eller…

• surferboy

Medlem
    26 juli, 2008 vid 20:45

Billigare kanske men innan du satt nya PBn så har de lite att bevisa. Det är över ett år sedan nu… 😉

Du hade Warp F2006 och jag lovar att du gått som en raket om du kört på Warp 2007 eller 2008. Det hände en hel del från 2006 till 2007.

@Jester 484332 wrote:

Det är dom redan. Har ju slagit ett par PBn med dom redan. Minst lika bra som mina gamla North iaf… (och mycket billigare… ;))

• jester

Medlem
    26 juli, 2008 vid 23:20
    Surferboy;485172 wrote:
    Billigare kanske men innan du satt nya PBn så har de lite att bevisa. Det är över ett år sedan nu… 😉

Du hade Warp F2006 och jag lovar att du gått som en raket om du kört på Warp 2007 eller 2008. Det hände en hel del från 2006 till 2007.

35.3 på 500m (PB), och 34.94 i average med mina Challenger. Och det i sämre förhållanden än när jag satte PBn med mina Warp (35.06 i ave)..

Jag hävdar bestämt att det inte är utrustningen som begränsar mig, utan gubben på brädan.

• the_novice

Medlem
    27 juli, 2008 vid 08:46

AB har ju ändå startat eget brädmärke med gott rykte och han har vunnit speed tävlingarna på Hawaii, gjorde väl över 40 knop på öppet vatten (och på egen bräda) etc…

Räcker inte det…?

• tobhed

Medlem
    27 juli, 2008 vid 12:36

Jag menar bara att om man är en välavlönad seglare från t.ex Naish så skulle jag tro att man skulle behöva synas mer i media än vad AB gör. Det är ju inte många event han har varit med i sedan han joinade Naish.
    Att han dock är bra när han är med och seglar har jag aldrig förnekat, bara att det är lite för sällan han syns till….

• adde

Medlem
    28 juli, 2008 vid 09:28

Anders är på väg att flytta till Frankrike och då passar det bättre att vara engagerad i ett företag som är baserat Europa än på Maui. Om jag fattat det rätt (internetspaning! kan vara helfel) så är hans sambo, Emmanuelle Duby, fransyska och duktig seglare (bla tornado) och ses segla på S-101 (egentligen F-101) segel i en annan tråd.

• jester

Medlem
    28 juli, 2008 vid 09:35

Och AB har väl tillfört sitt enorma kunnande till själva seglen, kanske? Tror det var hans stora roll, att hjälpa till att designa segel, och inte i första hand marknadsföra dom genom att tävla. Det är den info jag hört iaf.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing AB fuerthe speed

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.