Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › AB+ importör?
-
Otroligt kul att AB+ fortsätter.
Stor respekt och grattis till Aloha Classic vinsten Anders!
Spännande utveckling väntar.Aloha
Calle Nyberg
-
Intressant läsning.
Åker till Maui den 21/3. Stöter vi på dig hade det varit kul att testa.Ses.
-
Kan det blir tydligare? Knappast.
Är det månne första gången Mannen Myten Legenden syns här på konfen? Ett av de finaste ögonblicken nånsin här. Nostalgin kryper på redan nu, inte illa! “Kommer ni ihåg när Bringdal var inne på konfen och rätade ut rubbet? Det var vackert!”
Och bra info, dessutom. Skall skaffa en mindre fena till min bräda, helt klart.
AB På!
-
Han skriver ju att det är slalombrädor på gång också, som tydligen ska piska det mesta!
Riktigt kul att Anders är inne på konfen! Då är man ju nästan polare Jag har ju en av hans gamla brädor också…
-
Enl infon “Oscar”skickade till mej så blir det en slalomlinje:
2005 AB+ Brädprogram Sverige
MODELL LÄNGD/BREDD VOLYM
Tidal Wave
8’1/60 90 L
8’0/56 80 L
7’11”/54 75 L
7’10”/51.5 70 LShockwave
234/60 92 L
232/55,5 82 L
230/53 72 LFree style
235/62 95 L
235/58 80 LCross Over XO
258/75 130 L
255/65 100 L
250/60 90 L
248/57 83 LSLALOM
244/74 130 L
242/64 106 L
240/58 93 L
240/54 75 LAlla brädor levereras med Dakine Primo footstraps och fena.
-
Ja just det! Jag har ju sagt att du ska köpa en mindre fena redan!!! Läser du inte konfen tillräckligt noga?????
Visst steg konfen ett par snäpp i och med Anders inlägg!!!
/Magnus -
Svar till:
Kan det blir tydligare? Knappast.
Är det månne första gången Mannen Myten Legenden syns här på konfen? Ett av de finaste ögonblicken nånsin här. Nostalgin kryper på redan nu, inte illa! “Kommer ni ihåg när Bringdal var inne på konfen och rätade ut rubbet? Det var vackert!”
Och bra info, dessutom. Skall skaffa en mindre fena till min bräda, helt klart.
AB På!
[/ QUOTE ]
Tjena Masse!
Vi har ju diskuterat detta i privata mail att det skulle till små fenor för att få brädorna att fungera bra. Så nu väntar jag på att det kommer nya fenor till Skidsport!
Honken -
Provade Anders Tidal wave 90 på Camp one i höstas och kan bara lovorda den.
Här är en bild på Anders när han som bäst håller på och sopar hem masters-klassen på Aloha classic på samma bräda
-
Kolla! Sittsele!
Dags att sälja midjeselen oxå. 😉 Jag riktigt känner hur surfstålarna rinner iväg på små fenor och fina sittselar just nu.
Ubbe, även jag väntar på de nya fenorna… _Tror att det kommer bli 21.5, 20.5 och 19 nå’t i slutändan (8.5”, 8.0” och 7.75”).
Surfa På!
-
Fick mail av Anders angående de nya Shock Wave, tror inte han har nåt emot att jag lägger ut det här:
“the shock wave is based on my old board designs from Australia days.
They are still full breed waveboards.
They are fast and snappy and will handle up to a 2-3 meter face frontside sailing.
However thanks to the speed and ease of turn the boards are good in smaller waves aswell.I have not sailed the EVO but it look to me to be a bit of a door! Very flat rocker and wide tail.
I think it must be easy to sail but with designs like that you loose a bit of the fun sailing.
I am sure it handles 60 knots Pozo due to that it is so straight but for overall sailing I do not think it is the way to go.The design behind the Shock wave is that I have double concaves where the roccer changes the most.
This means that in-between the feet there is lots of curve but with the double concave it make’s the inside line of the double concave flatter and faster. Yet when you turn the board have the roccer you need.
In front of the front foot the V is also increased to create a flatter line on the outside (on the rail).
This helps you in the turns to have control of the board incase you sail with full pressure on the front foot in the bottom turn for example.
If you are a back foot sailor then the board is super loose anyway and will stay nice in the water once sailing straight anyway.BR
Anders” -
…fast EVO har i och för sig också “double concave where the rocker changes the most”, och så är det egentligen rätt mycket kurva i EVO-brädorna totalt sett, mer än i många klassiska vågisar, som JP och Fanatic.
Logga in för att svara.