Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › AB+ någon som hört något om Bringans märke?
-
AB+ någon som hört något om Bringans märke?
Publicerad av markram på 15 augusti, 2002 vid 10:36Är det någon som vet lite om Bringdals brädor och hur de står sig i konkurensen(dvs.tester eller om någon testat dessa)?
Det vore intressant med tanke på att andra svenska avfällingar håller på med utv (på b.l.a. Simmer) och har lyckats rätt bra.
Vore kul att höra lite..anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Jag har inte testat själv, men mina polare som gjort det gillar dem skarpt (vågisarna, då). Väldigt snabba på vågen med ett supergrepp i svängen är det allmäna omdömet. Faktim är att jag inte hört någon som haft något negativt att säga om AB+ i synnerhet eller Maurizio Ubaldis shaper i allmänhet. Lägg till detta en konstruktion likvärdiga de bästa custombrädorna med rejält låg vikt och du har en vinnare. Enbart vikten gör mycket, kolla bara på Airinside som sopat rent på tester utan att ha direkt speciella shaper. Hos AB+ är shapen verkligen proggresiv och man har utnyttjat den låga vikten för att kunna shapa “mer extremt” utan att tappa planingsegenskaper, acc osv.
Ring till Jeppe på HotSailsMaui.Se för mer info. Han har provat brädorna i verkligheten också.
-
Finns testad i senaste kanadensiska Windsport. Har tyvärr inte hunnit tjuvläsa på PresStop ännu…
/M -
Jag har senaste numret av Windsport men där finns väl ingen?
-
kanadensiska Windsport ?
Har jag missat en surfblaska där man förstår språket ?
Är det en WS tidning ?Johan
-
det finns ju flera windsurfingtidningar på engelska. Windsport brukar ha flest sidor och va billigast =). Finns på Presstop
-
Den enda test jag sett var i franska “planchet”-nånting. gå in på http://www.google.com o sök på AB+ och windsurfing.
Jesper på http://www.hotsailsmaui.se är agent i sverige.Mvh,
-JG
-
En tråkig sak med windsport är att de köper flera år gamla artiklar som redan publicerats i andra tidningar. Jag har varit med om detta två gånger, vilket räcker. Glädjen när man ser “Pro sailors talk style in the waves” på framsidan är ju tämligen stor. Det fick mig att tänka på min favoritartikel alla kategorier i samma ämne i en gammal Windsurf. Besvikelsen när man upptäcker att det faktiskt ÄR samma artikel som publicerats i Windsurf drygt två år tidigare (en artikal jag dessutom vid det här laget i stort sett kan utantill) då blir besvikelsen stor. Tillräckligt stor för att förorda att alla windsport skall brännas på bål, kanske även chefredaktören eller den snåla ekonomichefen eller vem fan det nu är som bestämmer.
Gamla reportage som säljs som nya? Då blir jag hellre lurad på datummärkningen på köttfärsen, faktiskt.
Ola H.
-
Engelska Windsurf får till ett och annat riktigt bra nummer.
-
Tycker att engelska windsurf kan innehålla för mycket reklam ibland. Ett alternativ är amerikanska Windsurfer (eller om det var Windsurfing). Inte lika mycket reklam, och många intressanta artiklar. I senaste nummret hade dom en artikel om hur det var att köra på vågorna efter motorbåten Sunseeker Predator (75 fot 30 miljoner i inköp med dubbla 1600 hästars motorer). Intressant uppslag för Stockholmare med mycket pengar som inte kan ta ledigt när vågorna rullar in på Torö.
Decroix, Surflegend från Biarriz, numer strandsatt i Sthlm
-
Hej,
fast den artikeln (eller åtminstånde en liknande) har dom kört i engelska Boards för ca 1 år sedan. Tycker själv att Windsurf (UK) är bästa tidningen tätt föld avBoards (UK). tyska Surf har ju också sina ljusa sidor, men min tyska är inte den bästa så den är lite jobbig att läsa tycker jag.
-
Och i Windsurf Uk körde dom den för ca 7 år sedan…
-
På tal om Windsurf UK
Videofilmerna med Peter Hart… är dom nått att ha ?
hans teknik artiklar som man lusläst och torrsurfat till är ju rätt bra …
fast sen att man glömmt allt när man e ute på vattnet är ju en sak ….. -
Det är inte bara Windsport, den skyldige heter John Carter och verkar sälja artiklar till i princip alla vindsurfingtidningar. Har sett hans texter i bl.a. australiensiska och franska publikationer, förutom den brittiska där han verkar jobba. Han fotar dessutom alla reportage själv, och gör det dålig. Ska dessutom vara polare till Dunkerbeck eller nåt sånt.
Logga in för att svara.