Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Abstinensen har gått för långt…
-
Abstinensen har gått för långt…
Publicerad av anonym-anvandare på 27 december, 2002 vid 15:56Får inte segla i frånlandsvind för föräldrarna längre så idag har jag riggat upp, ställt mig på bryggan och gjort sail 360s i typ 3 timmar. Blir det inte västligt snart!!!?
RING SÅ BRYGGSEGLAR VI…
anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Jag förstår inte heller vad västan har tagit vägen känns ju som nån gång i sommras det blåste det sist…..det suger
-
HAHA jag älskar när det inte är västlig vind. Det är den absolut sämsta vindriktningen. Gissa på vilken sida av landet jag bor
-
Känner igen situationen (allt för väl)
vad har du annars på dej för att köra såhär års?
och vad har du under dig?
Och hur håller materialet i minusgrader?Humlor flyger!
-
ja använder vanlig 3 mm våtdräkt me farsans gamla dykar handskar och luva. men ja har inte testat å segla i minusgrader ännu. de e ju fortfarande några plus många dar. Vadå går våtdräkten sönder om man seglar i minusgrader??
…………………………………………………..
RING SÅ SEGLAR VI…
-
Hej eller!
med materialet menade jag master, segel osv
när seglade du senast?
senast för mig i november (skäms och skyller på att jag varken har luva eller handskar och har hål i skorna )
Har svåra abstinensbesvär och att kusinerna ringde från bonaire och klagade på blodiga händer gjorde ju inte saken bättre
jaja…Humlor flyger!
-
Det var ett bra tag jag surfade och ochså!..men nu har de börjar att snö riktigt mycket här!så jag ska fara och hämta skotern så man får bort lite abstinens!!
fast den är ju långt ifrån borta! -
öösenast ja segla va nog vid lucia eller nått tror ja. De va advent iallafall. Nu skrämmer du mig. Va händer me matterialet om man seglar i minusgrader då?? Ja som ville segla till nyår men nu säger dom ju att de ska bli 15 minus i GP…
………………………………………………….
RING SÅ SEGLAR VI…
-
gwc: Kör du i en 3 mm våtdräkt när det är 0,5 grader i vattnet? go i huve’t lr?
-
Bara mamma har satt på bastun när man kommer hem så e de inte så farlit. De e ju en fördel me å bo hos kära mamma fortfarande .
……………………………………….
RING SÅ SEGLAR VI…
-
Men allvarligt, kör du på en feting bräda å slipper vattenstart och plaska eller hur fan klarar du dig..
Var surfar du? -
ja har bara en bräda så ja kör allti på fetingbräda. 130 liter men ja lyckas ramla ändå faktiskt.
……………………………………..
RING SÅ SEGLAR VI…
-
å ja seglar i fiskebäck. Du kan ju ringa så seglar vi .
………………………..
RING SÅ SEGLAR VI…
-
har du bastu i bilen också eller bor du typ vid vattnet så du har nära hem.
Själv slutade jag segla i september.
Har aldrig hört talas om någon som surfat med våtdräkt så här års men kan du så kan väll jag. ses i fiskebäck alt. björlanda. det e nämligen grundare där så man slipper doppa hela kroppen vid misslyckade vattenstarter och liknande. -
Japp vi kanske ses på torsda för då ska de bli plusgrader igen enligt smhi men vi vet ju hur mycke man kan lita på dom.
Eller kan man segla i minusgrader?? Ja har ju aldrig fått svar på den frågan. Går grejerna sönder eller e de bara j-vlit kallt??
Jag är väldigt tacksam för svar. Risken finns ju att ja själv sticker ut å testar…………………………………………………….
RING SÅ SEGLAR VI MEN HELLST I PLUSGRADER…
-
Måste väl börja blåsa lite väst innan du sticker ut å kör?
Allvarligt talat 3 mm dräkt i 0 gradigt vatten? kör du i shorts i oktober?
nåra grader i luften spelar la inte så stor roll..
Logga in för att svara.