Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Abstinensen stillad..

• Abstinensen stillad..

Publicerad av sunkan_ på 8 april, 2003 vid 19:41

Nu är abstinensen stillad, men det hade sitt pris..

Min premiär var nog inte riktigt lika lyckad som en del andras.. Men nu är den gjord iaf. wink.gif

För dem som är nyfikna så tänkte jag berätta lite hur jag upplevde det och även ställa en fråga till dem mer erfarna..

Eftersom jag är nybörjare (iaf. på moderna bräda) så har ju vintern gått till att läsa på så mycket som möjligt om segelteknik och annat som hör till.
    Detta har resulterat i lite högre bom hängseletampar längre bak och 2 stroppar där bak har blivigt till 1 i mitten (så man får lite självförtroende tänkte jag).

Jag har gått och suktat nu alla fina dagar då det blåst som attan och varit sjysst, varmt väder på kvällarna.. Nu blåste det äntligen lite mindre så jag kunde ge mig ut med mitt 8.0 segel.. Så jag tänkte att fan skit i om det är kallt om du inte sticker ut nu dröjer det säkert länge tills nästa tillfälle kommer (det lär bli tvärtom förstås eftersom jag verkligen tog mig i kragen och stack ut). Så jag plockade ihop prylarna, lastade bilen och åkte ner till sjön här närmast. Det är en ganska så liten och långsmal sjö så jag kände mig ganska så trygg mot att ge mig utåt kusten till.
    Väl nere så riggade jag seglet och började kränga på mig våtdräkt, våtskor, sele, flytväst, huva och ett par nyinköpta våtvantar. När jag gick ner i vattnet så var jag helt inställd på att frysa, men till min förvåning så var det inte det minsta kallt. Våtskorna köpte jag i höstas och jag måste säga att dem funkar klockrent för mig inte det minsta kallt om fossingarna.