Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen AC-fel Transit

• AC-fel Transit

Posted by mats_o on 6 juli, 2009 at 12:07

Mer AC-trassel…
    Gjorde en felsökning på min Transit. Ny evaporator för 5400+moms samt lång slang för 4600+moms + arbete =19.000:-

Kan man meka detta själv? Finns beggade evaporatorer tro?

mats_o replied 15 years, 5 months ago 2 Members · 5 Replies
  • 5 Replies
  • svenne

Member
    6 juli, 2009 at 12:11

Absolut, kolla på bildemonteringarna. Jag har gjort det flera gånger, dessutom plockat delar från andra modeller bara för att få ihop det. http://www.bildelsbasen.se/

• mats_o

Member
    6 juli, 2009 at 12:19

Har kollat där och det verkar finnas både evaporatorer (=förångare?) och slang/rör. Har dock hört att det är sånt j-kla tryck i systemet så det krävs specialutr för att meka ihop det. Stämmer det? Bör man ge sig på det själv? Vet nån nån som mekar sånt för billig peng?

• svenne

Member
    6 juli, 2009 at 13:15

Det går inte att skarva slangar med slangklämmor direkt… Alla kopplingar är pressade, men du använder vanliga nycklar för att dra ihop det. Skiftnyckel i nödfall. Alltid trångt och jävligt, men det är inte ett dugg svårare än att byta däck.

• svenne

Member
    6 juli, 2009 at 13:27

Nu vet jag iofs inte om du är i Tjoookholm, men http://www.aircondcenter.se på Södermalm är både snabba, trevliga och prisvärda. Jag har skruvat själv och lämnat in för provtryck och påfyllning där. De säljer delar också om du vill göra förjobbet på egen hand.

–S

• mats_o

Member
    6 juli, 2009 at 15:35

tack för tipsen!! bra idé o skruva själv och lämna in för tryck o påfyllning.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen AC-fel Transit

You must be logged in to create new discussions.